خیران ونیکوکاران زنجانی در دوماهه سال جاری بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان ومحرومان کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۴۰ درصدی جمع اوری کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به بسترسازی ایجاد مرکز نیکوکاری گفت: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به نیازمندان و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز است، و فعالیت مراکز نیکوکاری کاملاً افتخاری بوده و زمینه‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است.

وی با اشاره به بارش‌های ابتدای سال ۹۸ ودرگیر شدن تعدادی استان‌ها با حادثه سیل افزود:در بحران سیل استان‌های کشور، مراکز نیکوکاری وظایف ومسئولیت خود را به خوبی انجام دادند و با جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق سیل زده به یاری هموطنان آسیب دیده شتافتند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان ایجاد شده است وبرنامه ریزی شده تعداد این مراکز تاپایان سال ۹۸ به ۱۱۰ مرکز افزایش یابد.

وی هدف کمیته امداد از ایجاد مراکز نیکوکاری رازمینه سازی اسانتر وراحت‌تر برای مشارکت خیران ونیکوکاران در کمک به نیازمندان، رفع فقر ومحرومیت دانست وگفت:با ترویج انفاق، احسان ونوعدوستی از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شده وسرمایه‌های اجتماعی در جامعه افرایش می‌یابد.

صفری گفت:تعدادی از مراکز نیکوکاری در ماه مبارک رمضان افتتاح شده وکمک‌های جمع اوری شده این مراکز پس از ثبت وضبط در ماه‌های آتی اطلاع رسانی می‌شود لیکن کمک‌های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری فعال استان طی دوماهه اول سال جاری با رشد ۳۴۰ درصدی ۲ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان می‌باشد که بامحوریت مساجد و هیات امنا ونظارت کمیته امداد به نیازمندان همان محل وآسیب دیدگان از سیل هرینه شده است.

گفتنی است براساس ارزیابی‌های مرکز استان زنجان در ایجاد مراکز نیکوکاری در سال جاری از استان‌های موفق کشوربوده که در مورخه ۱۳/۰۳/۹۸ مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی مرکز طی نامه‌ای از اهتمام عالی وتلاش مجدانه مدیر کل کمیته امداد استان قدر دانی وتشکر کرده است.

انتهای پیام / ک

در حال حاضر ۳۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان  زنجان ایجاد شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.