۱۲۰ هزار نهال برای اجرای طرح‌های جنگل کاری در خراسان شمالی توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،کامبیز انصاری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی به اجرای طرح‌های جنگل کاری از طریق کشت درختان جنگلی در استان با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: در همین راستا، ۱۸۰ هزار نهال جنگلی برای کشت در سطح ۱۱۳ هکتار منطقه جنگلی استان تولید شده است که ۱۲۰ هزار نهال آن میان مردم محلی به منظور کشت در این سطح یاد شده، توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ هزار نهال صنوبر به منظور تولید چوب میان کشاورزان استان به منظور کشت در عرصه‌های مرتعی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری توزیع شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی با اشاره به زیر کشت قرار گرفتن ۱۳ هزار هکتار درختان جنگلی زرشک در منطقه چهار بید جاجرم بیان کرد: ۲۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دشت شهرستان گرمه نیز زیر کشت گل محمدی قرار گرفت، همچنین، در منطقه کاستان شهرستان مانه و سملقان نیز عملیات جنگل کاری در سطح ۲۵ هکتار انجام شد.

انصاری در خاتمه با اشاره به حجم بارندگی‌های بهار امسال اعلام کرد: با شرایط بارندگی‌هایی که در سطح استان رخ داد وضعیت ذخیره گاه زالزالک در سطح هشت هکتار در منطقه مملجه شهرستان بجنورد در شرایط مساعدی قرار دارد و درختان ارس منطقه پیغو شهرستان بجنورد نیز از شرایط مطلوبی برخوردار شده اند.

انتهای پیام/ م

توزیع ۱۲۰ هزار نهال برای اجرای طرح‌های جنگل کاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.