مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:با اجرای طرح سلامت رمضان ۷ هزار و ۵۳۵ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی این استان انجام گرفت.

انجام بیش از ۷ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بازدید از اماکن متبرکه و مساجد با یک هزار و ۱۴۱ فقره و بازرسی از محل‌های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی‌های سنتی با ۹۴۶ مورد، بیشترین میزان بازدید‌ها را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: همچنین با توجه به اهمیت بررسی وضعیت شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، ۸۷۱ مورد بازرسی از این مکان‌ها صورت گرفت.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افزایش استقبال و فروش آش و حلیم در ماه رمضان موجب زیر ذره بین قرار گرفتن این واحد‌ها و انجام ۳۹۶ مورد بازرسی از آن‌ها شد.

رفعتی از انجام ۱۲۷ مورد بازرسی از اماکن بین راهی استان خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌ها همچون تعزیرات و دامپزشکی نیز بهداشت محیط را در بازرسی‌ها یاری می‌کردند که ۳۶۰ مورد از این بازرسی‌ها به صورت مشترک بود.

وی گفت: با توجه به اهمیت سلامت آب ۸۴۸ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۱۲ هزار و ۱۴۹ مورد کُلرسنجی انجام شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام ۳۶۱ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ۳ هزار و ۶۱۱ مورد سنجش با بهره گیری از تجهیزات پرتابل بازرسی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد.

رفعتی افزود: با اجرای طرح سلامت رمضان ۱۱ تن و ۷۵۴ کیلوگرم موادغذایی فاسد و خارج از چرخه مصرف در همدان کشف و معدوم شد.

انتهای پیام/ب

معدوم سازی بیش از ۱۱ تن مواد غذایی فاسد در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.