مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ۱۹۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده است.

انجام بیش از یک هزار مورد بازرسی از بازار همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح طا‌ها و جلوگیری از عرضه کالای فاقد نشان استاندارد، از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۹۷ مورد بازرسی از محصولات واحد‌های صنفی استان همدان صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: با اجرای این طرح، آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات استاندارد به واحد‌های صنفی و نخریدن و نفروختن کالا‌های مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد به صاحبان واحدهای صنفی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه وجود نشان استاندارد بر روی محصول، ضامن سلامتی محصول و آسایش خاطر مصرف کننده است، گفت: اهداف از اجرای طرح محدود کردن فضای عرضه کالا‌های فاقد علامت استاندارد و ترویج فرهنگ استفاده از کالا‌های استاندارد است.

مددی با تاکید بر اینکه عموم مردم باید در هنگام خرید به علامت استاندارد ایران توجه کنند، ادامه داد: مالکین واحد‌های صنفی از خرید و فروش کالا‌هایی که بدون نشان به بازار عرضه می‌شوند خودداری کرده در غیر این صورت به عنوان متخلف به مراجع قضائی مربوطه معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالا باید کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا اطلاعات مربوط به تولید کننده و محصول را دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح طاها در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.