رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رانندگانی که دارای نمره منفی باشند گواهینامه رانندگی آن ضبط و یا ابطال می‌شود.

جریمه نمره منفیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،  سرهنگ شیرمحمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه تخلفاتی که بیشترین نقش را در تصادفات یا بی‌نظمی‌های ترافیکی دارند مشمول نمره منفی می‌شوند،گفت: رانندگانی که دارای نمره منفی باشند گواهینامه رانندگی آن ضبط و یا ابطال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر راننده‌ای برای بار اول ۳۰ نمره منفی بگیرد به مدت سه ماه از رانندگی محروم و گواهینامه‌اش ضبط می‌شود و دیگر حق رانندگی ندارد و این دسته از رانندگان بعد از پایان سه ماه می‌توانند با پرداخت ۶۰ هزار تومان به خزانه دولت مجدداً فرصت ورود به عرصه رانندگی را داشته باشند.

سرهنگ شیر محمدی افزود: اگر راننده بعد از بازگشت به عرصه رانندگی دوباره نمره منفی بگیرد و آمار نمره منفی‌اش به ۲۵ برسد مجدداً گواهینامه‌اش به مدت ۶ ماه ضبط و بعد از سپری کردن ۶ ماه با پرداخت جریمه ۹۰ هزار تومانی می‌تواند رانندگی کند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: اگر راننده برای مرحله سوم تخلف کند و نمره منفی‌اش به ۲۰ برسد گواهینامه‌اش ابطال و تا یکسال حتی حق شرکت برای گرفتن گواهینامه را نیز ندارد و چنین فردی بعد از گذشت یکسال ضمن واریز ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی به خزانه عمومی می‌تواند در فرآیند ثبت‌نام و دریافت گواهینامه شرکت و در صورت قبولی در آزمون مربوطه، گواهینامه دریافت کند.

انتهای پیام /ک 

رانندگانی که تخلفات رانندگی دارند به گوش باشند 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.