پاکبانان باید جزو مشاغل سخت قرار گیرند

عضو شورای شهرگفت: پاکبانان باید جزو مشاغل سخت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اکبر کاووسی امید ، رییس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طبق قانون کار باید پاکبانان جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.

وی در نشست کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان افزود: پاکبانان از نیروهای زحمتکش شهرداری هستند که از ساعات اولیه صبح در گرما و سرما به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: یک پاکبان جدا از زحمت فراوان در پاکیزگی خیابان‌ها و جمع کردن زباله‌های شهری در فصل‌های مختلف سال از زمستان گرفته تا تابستان و تحمل سرما و گرمای سال با خطرات جسمی زیادی مواجه است که در صورت غفلت از آن دچار بیماری‌های خطرناکی خواهد شد.

کاووسی اضافه کرد: بر این اساس باید طبق قانون، سختی کار برای این زحمت کشان لحاظ شده و از مبادی قانونی باید پیگیری شود.

وی افزود: همچنین شهرداری باید تا پایان تیر امسال بسته پیشنهادی برای پیگیری موضوع سختی کار پاکبانان را به شورا ارائه دهد.

عضو شورای شهر همدان بر تشکیل نشستی پیرامون بررسی و اجرایی شدن این مهم با حضور مدیر کل تأمین اجتماعی کار و رفاه و بهداشت و درمان با مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار داشت: در این نشست باید ضمن بررسی موارد، راهکارهایی برای رفع مشکل پاکبانان در حوزه سختی کار ارایه شود.

انتهای پیام/ا

پاکبانان باید جزو مشاغل سخت قرار گیرند

 

برچسب ها: پارکبان ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.