فرماندار دلگان گفت: ۲۳ فقره پرونده به تایید شورای تامین دلگان رسیده و مراحل آن طی شده و ماه آینده منجر به صدور شناسنامه برای متقاضیان می‌شود.

صدور شناسنامه برای ۲۳ نفر از فاقدین شناسنامه در دلگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  شجاعی  فرماندار دلگان در این خصوص  اظهار کرد: ۹۰ درصد پرونده فاقدین شناسنامه دلگان در سال گذشته و ۵ درصد طی دو هفته آتی به همت شورای تامین و اداره ثبت و احوال شهرستان دلگان، تعیین تکلیف و اکثرا منجر به صدور شناسنامه شده و تلاش می‌شود در نیمه نخست سال ۹۸ به عنوان اولین شهرستان همه پرونده‌های در دستور کار تعیین تکلیف شود.

مجتبی شجاعی با تقدیر از اعضای شورای تامین گفت: طی دهه‌های گذشته به دلایلی همچون نبود نمایندگی ثبت احوال در نقاط دور افتاده، دوری از مرکز شهرستان، نبود راه‌های دسترسی روستاها، بی‌سوادی و ناآگاهی از مزایای شناسنامه، زایمان در منزل یا بیابان، کمبود درآمد و مشکلات دیگری از این دست موجب شد تا هزاران نفر در سیستان و بلوچستان از داشتن مدرک قانونی و سند هویتی محروم شوند.

وی بیان کرد: همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و تردد و سکونت افراد بیگانه در این استان از جمله عواملی است که از گذشته تاکنون باعث کم ثبتی و دیرثبتی وقایع مرگ و میر، ازدواج و ولادت و همچنین پدیده مشکوک التابعین شده است.

شجاعی افزود: همچنین طی مراسمی در اوایل تیرماه امسال با حضور مسؤولان استان قرار است ۲۳ شناسنامه به تعدادی دیگر داده شود، افراد فوق افرادی هستند که سال‌ها در انتظار شناسنامه بودند.

فرماندار دلگان بیان کرد: هر مشکل و سوژه‌ای در حوزه شهرستان دلگان به ما منعکس شود تمام تلاش‌ها برای برطرف کردن و پیگیری موضوع انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

مشکل فاقدین شناسنامه در دلگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار