استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای ساماندهی وضعیت سوخت تمامی جایگاه‌های سوخت سراسر استان از امروز جمعه کدینگ شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای ساماندهی وضعیت سوخت تمامی جایگاه‌های سوخت سراسر استان از امروز جمعه کدینگ شدند و براین اساس کارت‌های مهاجر (کارت خودرو‌های پلاک خارج از استان) نمی‌توانند سوختگیری کنند.

‌احمدعلی موهبتی اظهار داشت: تنها راه حل مشکلات ساماندهی وضعیت سوخت، کاهش صف‌ها در جایگاه‌های سوخت و جلب رضایت مردم کدینگ و مدیریت است که از امروز بخشی از اقدامات اجرایی شد.

وی بیان کرد: سود حاصل از فروش سوخت قاچاق تنها در جیب عده‌ای از فرصت طلبان می‌رفت و با لابی گری و رانت، فروش سوخت مرزنشینان را در دست گرفته و روزانه ده‌ها تانکر سوخت را جابجا می‌کردند و نفع آن فقط عاید عده‌ای خاص می‌شد که از این اقدام‌ها جلوگیری شده است.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان افزود: مسلم است وقتی با مفاسد و افراد فرصت طلب و منفعت جو که فقط و فقط از این راه سود‌های میلیاردی کسب کرده‌اند، برخورد شود، سریعاً به تهدید، شایعه پراکنی، پخش اخبار نادرست و تخریب مسئولان اقدام و حتی تهدید به مرگ هم می‌کنند.

استاندار سیستان وبلوچستان با هشدار به فرمانداران، بخشداران و مسئولان استان، تاکید کرد: در راستای مبارزه با فساد و دست درازی به اموال دولت و بیت المال به هیچ شخصی رحم نمی‌کنم و در مرحله نخست اولین شاکی خودم هستم کما اینکه تاکنون فرماندار، مدیرکل و چندین نفر کارمند و ... در زندان هستند.

وی گفت: از ۱۷ هزار کشته حوادث رانندگی کشور بیش از هزار نفر متعلق به سیستان و بلوچستان است که بر اساس آمار‌های موجود عامل بیش از نیمی از این تصادفات خودرو‌های سوختکش بوده اند که در این حوادث ۵۰ نفر کاملاً سوخته‌اند و اثری از آنان برای کفن و دفن نبوده است.

وی تصریح کرد: در راه مبارزه با ساماندهی سوخت و بهره مندی از مزایای این طرح از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و فروش سوخت مرزنشینان براساس مزایده انجام شده و بعد از گذشت سال‌ها بصورت ماهانه به حساب بیش از ۸۰ هزار نفر واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در طول چند روز گذشته که طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون پلاک و پلاک مخدوش و سوخت کش به اجرا در آمده حتی تهدید به مرگ شده ام و صد‌ها پیامک و تماس‌های مکرر و تهدید‌های زیادی از طریق شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم دریافت کرده ام، اما هیچگاه عقب نشینی نکرده و برای حفظ منافع مردم، ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه توسعه استان محروم سیستان و بلوچستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عده‌ای افراد منفعت طلبان ده‌ها خودروی سبک و سنگین خریداری و برخی افراد را اجیر کرده و به کار فروش سوخت مشغول هستند و هیچگاه به منافع عمومی و توسعه و آبادانی این استان محروم فکر نمی‌کنند و تنها منافع خودشان را در نظر می‌گیرند و حاضرند برای حفظ این منافع نامشروع قانون را زیرپا بگذارند.

موهبتی افزود: این افراد وقتی موقعیت فروش سوخت را به خطر ببینند در شبکه‌های اجتماعی با بداخلاقی شروع به تخریب و توهین و پخش شایعه می‌کنند که این خود موانع مهم توسعه استان است.

وی اظهار داشت: هم اینک ۴۰۰ هزار خودرو در استان وجود دارد، اما ۲ برابر این آمار از جایگاه‌های سوخت، سهمیه سوخت دریافت می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: فردی در سراوان چندین دستگاه خودرو سبک و سنگین دارد و روزانه یک میلیارد تومان از محل فروش سهمیه سوخت این خودرو‌ها در آمد کسب می‌کند و چندی پیش وقتی طرح تشدید مقابله با قاچاق سوخت در این منطقه اجرا شد با تحریک مردم در مقابل بخشداری جالق تجمع کرده و عوامل وی بخشداری را به آتش کشیدند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح کدینگ هیچ مشکلی برای تأمین سوخت مسافران خارج از استان وجود نخواهد داشت، گفت: برای افرادی که واقعاً سوخت نیاز دارند و یا مسافران خارج از استان تمهیدات لازم اندیشیده شده و هیچ مشکلی برای سوختگیری ندارند.

وی به خلع ید و واگذاری یک جایگاه سوخت متخلف اشاره و خاطرنشان کرد: بخاطر سود کلان فروش سوخت به دلیل نوسانات ارزی به هر نحوی عده‌ای سوخت می‌فروشند و این جایگاه با شکستن شیشه نازل شماره‌های کنتور سوخت را از کار انداخته بود که سریعاً با آن برخورد شد و جایگاه به شخص دیگری واگذاری می‌شود.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به منظور ساماندهی سوخت طرح برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش و بدون پلاک، تغییر در موتور خودرو‌ها به اجرا در آمده و با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود، اما چنانچه عده‌ای از شهروندان با سرعت مجاز و حجم بار تعریف شده براساس قدرت خودرو و با مدارک کامل، گواهینامه و بیمه اقدام به فروش سوخت کنند هماهنگی شده که با آنان برخورد نشود.

وی با اشاره به حادثه خیابان کشاورز زاهدان گفت: متاسفانه راننده یک دستگاه خودروی وانت در شب احیا با سرعت غیرمجاز و در خلاف جهت خیابان در حال حرکت بوده و بدون توجه به ایست‌های مکرر ماموران با همان سرعت به راه خود ادامه داده و بروز حادثه‌ای ناگوار محتمل بوده است و ماموران برای جلوگیری از برخورد این خودرو با خودرو‌هایی که در مسیر اصلی خود حرکت می‌کردند به ناچار و با رعایت موارد امنیتی و قانونی به سمت آن شلیک و خودرو را متوقف کرده اند و فرد مذکور هم اینک در دادسرا و پرونده وی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: این فرد و خانواده اش بطور غیرقانونی با شناسنامه افراد ایرانی در زاهدان زندگی می‌کردند، با وجود همه این مسائل، نمی‌پذیریم که به فردی شلیک شود فرقی هم نمی‌کند که فرد ایرانی باشد یا خارجی؛ ولی رعایت نکردن قانون و موارد امنیتی باعث این حادثه شده است.

موهبتی گفت: این فرد موتور خودرو را تغییر داده و با اضافه کردن فنر توانسته بار بیشتری حمل کند و علاوه بر این خودروی مورد نظر نیز هیچ مدرکی نداشته و پدر و برادر راننده با استفاده از شلوغی محل و با اهدافی خاص خودرو را به آتش کشیده اند و بعد‌ها عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به حمایت و طرفداری از این افراد که باعث بی نظمی شده اند مطلب نوشته و جوسازی کرده اند که همه این موارد در دست پیگیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان از فعالان شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌های غیردولتی، قشر‌های مختلف مردم و نمایندگان مردم در شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی خواست در راستای منافع عموم مردم این استان قلم زنند و نباید ناخواسته و با پرخاشگری و بدون اطلاع از موضوعی به تحلیل و تفسیر آن بپردازند و باعث تحریک عده‌ای برای خرابکاری و بدنامی مردم خوشنام این استان و ایران اسلامی شوند.

موهبتی ادامه داد: علائم راهنمایی و رانندگی و دوربین‌ها در جاده‌های ارتباطی استان توسط برخی افراد آسیب دیده و میلیارد‌ها تومان خسارت وارد شده است چرا کسی به این موارد توجهی نمی‌کند، چرا فعالان شبکه‌های اجتماعی و سایر افراد برای حفظ بیت المال و فرهنگ سازی در زمینه ممانعت از تخریب اموال عمومی قلم فرسایی نمی‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح کدینگ و مقابله با خودرو‌های بدون پلاک و پلاک مخدوش به نفع مردم و استان است و افرادی که موارد ذکر شده در این طرح را رعایت کنند حتی سوخت کش‌هایی که با آرامش و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در مسیر‌های برون شهری و درون شهری تردد کنند با مشکلی رو به رو نخواهند شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

صحبت های استاندار سیستان و بلوچستان در باره کدینگ شدن جایگاه های سوخت

 

برچسب ها: بنزین ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام خدمت استاندار محترم 14/9/98صادر شده کدینگ نیست هیچکس جواب قانغی نمیده پلاک عمومی هست من باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام خدمت استاندار محترم کارت سوخت که سراوان گم بشه یه بسوزه بعد از ثبت نام کارت رو دریافت کنه یک سال برای کدینگ منتظره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
در راستای انجام وظیفه به مردم استان خدا رو در نظر بگیرید و نزارید افراد قدرت طلب و صاحب پست و سمت از امکانات این شهر به نفع خود استفاده کنن و طبق قانون جمهوری اسلامی با افراد تندرو و خلاف کار بشدت برخورد شود با سپاس و درود از همه مسئلویین زحمت کش....
آخرین اخبار