معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: مرحله دوم کنترل فشار خون در استان یزد از امروز آغاز شد.

محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت:  مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشار خون در استان یزد همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز و تا  ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

دهقانی با بیان اینکه فاز اول بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه اجرایی در مناطق مختلف استان اجرایی شد اظهارداشت: در این مدت تعداد ۸۱ هزار و ۸۹۸ نفر غربالگری شدند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر  در سامانه سیب با علائم فشار خون بالا ثبت شدند.

وی ادامه داد: در فاز دوم اجرای این طرح، جمعیت۳۰ تا ۷۰ سال استان، کلیه زنان باردار و افراد دچار بیماری‌های مزمن و کلیوی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند مورد پایش قرار می گیرند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اعلام اینکه ۴۰ درصد افراد از فشارخون بالای خود آگاهی ندارند خاطرنشان کرد:  در صورت عدم کنترل و پیشگیری از این بیماری پیامد‌های مختلفی همچون حملات قلبی، سکته های مغزی، مرگ و میر و معلولیت گربین گیر افراد می شود.

وی  اظهار داشت: برای اجرای این طرح سامانه خوداظهاری به نشانی اینترنتی www.salamat.gov.ir راه اندازی شده است که از افراد بالای ۳۰ سال استان یزد دعوت می‌شود با ثبت اطلاعات مربوط به فشارخون خود در سامانه خوداظهاری این بسیج ملی، زمینه پیگیری کارشناسان سلامت برای ارائه مراقبت‌های تکمیلی را فراهم سازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد ادامه داد: با ثبت اطلاعات در سامانه ذکر شده، علاوه بر اینکه وضعیت سلامت هر فرد به او نمایش داده می‌شود دسترسی کارشناسان سلامت را به این اطلاعات آسان تر می کند و در نتیجه کارشناسان سلامت، افراد در معرض خطر ابتلا به پرفشاری خون را تحت مراقبت و پیگیری لازم قرار خواهند داد.

وی در پایان تصریح کرد: تیم‌های ثابت و سیار در تمامی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و... تا ۱۵ تیرماه به غربالگری جمعیت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ غ

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان یزد

 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.