مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا کرمانشاه (عصای سفید) در راستای تحقق اهداف جامع سازمان بهزیستی کشور آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهناز بیات مدیر مسئول مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینا کرمانشاه به تشریح خدمات صورت گرفته پرداخت و گفت : این مرکز در راستای تحقق اهداف جامع سازمان بهزیستی کشور در نیمه دوم سال ۹۷ با هدف ایجاد فضایی برای رفاه و توانبخشی کودکان کم بینا و نابینا زیر ۱۵ سال آغاز به کار کرد.

وی گفت : این مرکز با داشتن پرسنل مجرب و کارشناسان متخصص آماده ارائه خدمات به تمامی جامعه کم بینا و نابینا است.

بیات افزود : یکی ازخدمات ارائه شده دراین مرکز تمرینات بینایی در اتاق تاریک (snoezelen) است که هدف از راه اندازی این بخش افزایش توجه، تمرکز و بهبود مهارت‌های دیداری، شنیداری و هماهنگی چشم، دست و تقویت حافظه توالی دیداری و ثبات دیداری حرکات چشمی و درک شکل از زمینه و درک محور‌های افقی است.

وی افزود : در این مرکز ۲۷مددجو کم بینا و نابینا خدمات لازم را دریافت می‌کنند و این مرکز اولین مرکز آموزشی و توانبخشی نابینایان در غرب کشور و پانزدهمین مرکز آموزشی نابینایان در کشور به شمار می‌رود.

بیات گفت : در این مرکز مددجویان پس از ارزیابی تیم توانبخشی متشکل از گفتار درمان، کاردرمان، مربیان آموزشی و مدیر آموزش تحت آموزش قرار گرفته و به خانواده‌ها نیز همراه مددجویان آموزش‌هایی صورت می‌گیرد.

وی گفت : لازم به ذکر است در این مرکز بریل آموزی نیز انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

تحقق اهداف جامع سازمان بهزیستی

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.