واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان اعلام کرد که نیم میلیون افغان مصروف کار در تولید و قاچاق مواد مخدر هستند.

نیم میلیون افغان مصروف کار در تولید و قاچاق مواد مخدر هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان اعلام کرد که نیم میلیون افغان مصروف کار در تولید و قاچاق مواد مخدر هستند. این رقم بیشتر از شمار نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور است.

یافته های واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان نشان می دهد که در بحث های جاری صلح و مصالحه در افغانستان، تولید مواد مخدر و تاثیرات آن به گونه کامل نادیده گرفته شده است.

بر اساس آمار این نهاد در سال ۱۳۹۷ خورشیدی در حدود ۲۶۳ هزار هکتار زمین در افغانستان مواد مخدر کشت شده بود که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۰ سه برابر افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد : آیا این گیاه خشخاش که از آن تریاک می گیرند مخلوق دست بشر است ؟ یا مخلوق خالق هستی خداوند جل جلاله است ؟ اگر مخلوق دست بشر است و باعث ضرر و زیان و بی فایده است برای درمان و تسکین دردها ی بیماریهای مردم و علم پزشکی باید نابود شود ، ولی اگر مخلوق خداوند جل جلاله است خداوند در قرآن کریم می فرماید هرآنچه خلق کردم نه بی فایده و نه بدرد نخور و نه کم و نه زیاد و بلا استفاده خلق کردم پس اگر بدرد علم پزشکی و درمانی مردم جهان می خورد نباید نابود شود باید باید به دست حکیمان و عالمان پزشکی و داروسازی برای درمان دردها و بیماریها برسد و باید از قاچاقش توسط قاچاق چیان و رسیدنش به دست مردم و جوانان جلوگیری شود همانند الکل که برای ضد عفونی کردن وسایل پزشکی و بدن بیماران و تولیدت غیره آشامیدنی مفید است ولی برای خوردن و آشامیدن در قرآن کریم نهی و حرام اعلام شده و نباید خورده شود . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل به قرآن کریم . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا بقیه الله الاعظم عج . لبیک یا رسول الله ص .