دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در سن پترزبورگ بر نقش مهم این کشور در جهان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ما همکاری سازنده با سازمان ملل متحد داریم و به عنوان عضو دائم شورای امنیت نقش فعال و سازنده ایفا می‌کنیم.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد هم گفت: نخست از شما به خاطر این دعوت صمیمانه به سن پترزبورگ تشکر می‌کنم. برای من، فرصت بسیار مهمی است تا با مخاطبان برجسته بین المللی اعم از دولت‌ها و صاحبان کسب و کار و جوامع به خصوص درباره دستور کار این نشست در زمینه توسعه پایدار و امکان جهانی شدن عادلانه صحبت کنم.

او افزود: من همچنین می‌خواهم بر نقش بسیار مهم روسیه در حمایت از چندجانبه گرایی و سازمان ملل متحد تاکید کنم. حمایت روسیه در این زمان دشواری که ما در آن زندگی می‌کنیم، اهمیت بسزایی دارد. همانطور که شما به درستی گفتید روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت، امروز در عرصه بین المللی یک بازیگر حیاتی است. اگر ما بخواهیم توازن بیشتری داشته باشیم همچنین بسیار مهم است رایزنی فشرده با دولت روسیه درباره اوضاع بحرانی مختلف در جهان از سوریه تا لیبی و جمهوری مرکزی آفریقا و یمن و همچنین موضوعات ضروری از تجارت تا شرایط اقلیمی و مسئله تروریسم و صلح و توسعه حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
این یک اصل است و غیرقابل انکار برای جوامع بین المللی زیرا با دیوانه ی خودشیفته ای همچون ترامپ دنیا به قهقرا میرفت اگر چین و روسیه این کودک سیاسی به بلوغ نرسیده را مهار و هدایت نمی کردند اگر روزی روسیه و چین و کشورهای مسیر جاده ابریشم با مشارکت و اتحاد بانکهای مرکزی خود و ذخائر طلای کشورهای این مسیر نظم تجاری و اقتصادی برای کشورهای مسیر جاده ابریشم ایجاد کنند و طرح "کمربند و جاده" که همان احیای جاده ابریشم است ممکن شود آنگاه نقش حیاتی و جهانی و اهمیت روسیه و چین برای دنیا رخ نشان خواهد داد.......و روز مرگ قدرت نمائی دلار در جهان فرا خواهد رسید چون نیمی از کره زمین از سلطه و یوغ "دلار آمریکا" رهائی خواهند یافت....................
آخرین اخبار