سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید گفت: بردن سوریه با نیمی از بازیکنانش در ورزشگاه آزادی ملاک قضاوت مارک ویلموتس نیست.

افاضلی: بردن سوریه در ورزشگاه آزادی ملاک قضاوت ویلموتس نیست/ زمان کی روش با منتخب کارگران دبی بازی می‌کردیمهومن افاضلی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برتری ۵ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در نخستین بازی دوران سرمربیگری مارک ویلموتس بیان کرد: تیم ملی ایران از لحاط پتانسیل نفرات فوق العاده است، اما نیاز داشت که بین فاز دفاعی و حمله اش تعادلی ایجاد شود. این موضوعی است که در هشت سال اخیر شاهد نبودیم. از طرفی بردن تیم سوریه در ورزشگاه آزادی و درحالیکه شش تا هفت بازیکن اصلی اش را در ترکیب نداشته ملاک نیست.

او ادامه داد: شاید بتوانیم بارقه‌هایی از تعادل بین حمله و دفاع تیم ملی را در بازی با کره جنوبی ببینیم. پس از هشت سال می‌خواهیم بدون کی روش مقابل این حریف بازی کنیم. در بازی خارج ازخانه با تیمی که همسطح خودمان است نقاط ضعف و قوت تیم ملی بیشتر مشخص می‌شود. قضاوت درباره ویلموتس زود است و در بازی با کره جنوبی مشخص می‌شود می‌توانیم به تیم ملی امیدوار باشیم یا خیر.

افاضلی تصریح کرد: ویلموتس هیچ شناختی از لیگ ایران ندارد و به همین دلیل برای این ۲ بازی از همان نفرات قبلی استفاده کرد. قضاوت درباره کیفیت ویلموتس خیلی زود است و به نظر من اولین نشانه‌های دوران مربیگری او را در همین بازی با کره می‌توان مشاهده کرد. درکل باید بین حمله و دفاع مان توازن ایجاد کنیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: زمان کی روش همیشه دنبال کار‌های تدافعی هستیم، اما اکنون کم کم بازیکنانمان آزادتر می‌شوند و می‌توانند رو به کار‌های تهاجمی بیاورند. باید به ویلموتس زمان بدهیم تا نفرات خودش را به تیم ملی بیاورد و سبک‌بازی تیم با همین نفرات شکل بگیرد. پس از آن مسائل دیگری مانند مدیریت انسانی و مدیریت انگیزشی ویلموتس خودش را نشان می‌دهد و مشخص می‌شود او چگونه می‌تواند بازیکنانش و انگیزه آن‌ها را کنترل کند.

افاضلی افزود: باید برخلاف هشت سال پیش آرام آرام بازی‌های بزرگ انجام بدهیم. به صورت مثال در دوران کی روش با منتخب کارگران دبی و کارمندان آفریقای جنوبی بازی می‌کردیم و به آن‌ها پول هم می‌دادیم! باید ابتدا این مسائل تغییر کند و بعد ببینیم ویلموتس می‌تواند تیم را مدیریت کند یا خیر.

او افزود: کی روش نشان داد می‌تواند پس از باخت در یک بازی بزرگ مانند مقدماتی جام جهانی تیمش را از لحاظ ذهنی مدیریت کند و اکنون هم باید دید به ویلموتس زمان بدهیم.

او درباره تاثیر حضور وحید هاشمیان در کادرفنی تیم ملی کشورمان بیان کرد: تنها اتفاق خوبی که در این مدت رخ داده حضور وحید هاشمیان است. او در کارش فوق العاده جدی است و مربیگری را دوست دارد. مدت‌ها برای اینکه تبدیل به یک مربی بشود زحمت کشیده و پله پله بالا آمده است. او فشاری هم حس نمی‌کند و امیدوارم برای او و تیم ملی بهترین اتفاق‌ها رخ بدهد.

انتهای پیام/

اظهارات افاضلی درباره تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار