دولت آمریکا اعلام کرد تصمیم دارد به منظور اعمال فشار بیشتر به دولت ونزوئلا، تحریمهای نفتی علیه این کشور را افزایش دهد.

آمریکا تحریمهای نفتی علیه ونزوئلا را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد به منظور اعمال فشار بیشتر به دولت ونزوئلا و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، تحریمهای نفتی علیه کاراکاس را افزایش می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد  تحریم‌های نفتی جدید علیه ونزوئلا شامل صادرات مواد رقیق‌کننده نفتی خواهد بود.

آمریکا پیش از این نیز در اوایل اردیبهشت در اقدامی خصمانه با هدف کنار زدن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، از قدرت و به زانو درآوردن اقتصاد این کشور، تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) را اجرایی کرد.

مطابق با این تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی حق خرید نفت را از شرکت ملی نفت ونزوئلا یا هر یک از شعب آن نخواهند داشت. هیچ نهاد خارجی نیز حق استفاده از سیستم بانکی آمریکا را به منظور تأمین طلای سیاه از ونزوئلا نخواهد داشت.

بحران اخیر ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادرو اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار