وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تحریم‌های آمریکا برای آن است که سیاست خارجی مستقل مسکو مورد مجازات قرار گیرد.

لاوروف: تحریم های واشنگتن برای مجازات سیاست خارجی مستقل روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد آمریکا با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تلاش دارد سیاست خارجی مستقل این کشور را مجازات کند.

لاوروف شب گذشته در سخنانی تصریح کرد: سیاست تحریم‌های آمریکا چندین علت دارد که مهمترین آن تلاش واشنگتن برای بازخواست روسیه بخاطر شیوه سیاست خارجی مستقل آن است.

لاوروف در ادامه سخنان خود به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استناد کرد که بارها اعلام کرده طبقه سیاسی آمریکا به این نتیجه رسیده است سیاست خارجی روسیه در دهه نود میلادی غیرطبیعی بوده و سبب شد سنت های زندگی روسی و ویژگی های تاریخی روسیه در پایان این دوران چیره و غالب شود.

لاوروف در ادامه افزود: این همان چیزی است که سبب شده تا هم اکنون، برخی از سیاستمداران آمریکایی آن را نپذیرند. اما علت دوم تحریم‌های آمریکا، رقابت ناعادلانه است؛ چرا که طرف مقابل تلاش دارد توانایی رقابتی خود را از طریق اعمال فشار بوسیله تحریم ها بالا ببرد.

وزیر خارجه روسیه سپس به علت سوم تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: علت سوم تحریم‌ها، تلاش آمریکا برای مهار تشکیل یک نظام جهانی چندقطبی است.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اعلام اینکه آمریکا در ونزوئلا مداخله نظامی نخواهد کرد، گفت: آمریکا در پشت خوان گوایدو ( سرکرده معارضان) قرار دارد که خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور نامیده است. واشنگتن به دنبال تغییر قدرت به هر بهایی است و با سناریو نظامی تهدید می کند.

لاوروف همچنین اعلام کرد روسیه منافع اقتصادی در ونزوئلا دارد؛ چرا که به گفته وی در ونزوئلا تعداد زیادی از شرکت های روسی هستند که در زمینه انرژی فعالیت دارند و نیز قراردادهایی در زمینه همکاری نظامی بین دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار