فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، همکاری مردم را عاملی مهم در جلوگیری از فجایع سنگین سیل اخیر در استان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان روز پنجشنبه ۱۶ خردادماه ۹۸، در جمع مردم سیل زده روستا‌های جلیزیه حنظله، شاکریه و سبهانیه از توابع شهرستان دشت آزادگان گفت: در بحران اخیر استان خوزستان، مهم‌ترین نگرانی ما تلفات انسانی بود که با مشارکت خوب مردم، مسئولان و نیرو‌های مسلح خوشبختانه چنین تلفاتی نداشتیم.

وی بیان داشت: براساس اعلام کارشناسان سیل فروردین ۹۸ خوزستان در طول یکهزار سال اخیر بی سابقه بوده، لذا برای حل مشکلات این سیل عزم عمومی نیاز است.

سرتیپ شاهوارپور، افزود: مسئولان باید مانند روز‌های اول بدون از دست دادن زمان به خدمات رسانی بپردازند تا مردم به شرایط عادی بازگردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه کشور در محاصره اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی بخصوص گندم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آنجایی که زمین‌های کشاورزی مناطق سیل زده حجم بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند باید آماده سازی آن‌ها در اولویت باشد.

وی در ادامه بر انجام اقدامات و تصمیمات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تاکید کرد و اذعان داشت: توجه به زمانبندی‌های تعیین شده می‌تواند انجام کار‌ها را تسریع بخشد.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در خصوص زمین‌های کشاورزی که همچنان دچار آبگرفتگی هستند، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای خروج مانداب، پمپ‌های مکش در اختیار مردم قرار بگیرند و در این رابطه دستگاه‌ها و امکانات برای آماده سازی مزارع برای کشت تابستانه ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: برای آماده سازی زمین‌ها تجهیزات زیادی نیاز است و با توجه به اهمیت موضوع تاکید می‌شود که همه دستگاه‌های اجرایی به صورت ضربتی عمل کنند.

انتهای پیام/گ

جلوگیری از فجایع سنگین در سیل اخیر با همکاری مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.