استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان، از استقرار معاونان ادارات عضو قرارگاه بازسازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه سرکشی به روستا‌های سیل زده جلیزیه، حنظله، شاکریه و سبهانیه شهرستان دشت آزادگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: معاونان همه دستگاه‌های عضو قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری با تصمیم قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تا عادی شدن شرایط در دشت آزادگان مستقر خواهند شد.

وی بیان داشت: این تصمیم قرارگاه در جهت تسریع در انجام کار‌های بازسازی گرفته شده و به همین دلیل یک ستاد فرماندهی در این رابطه در شهرستان دشت آزادگان تشکیل شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه اعضای این ستاد امروز منصوب و معرفی شده‌اند، افزود: در جهت منویات و بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر از روز شنبه رسماً این ستاد در شهرستان آغاز بکار می‌کند.

استاندار خوزستان به تشکیل جلسه اضطراری روز گذشته قرارگاه جهت بررسی وضعیت خدمات رسانی به سیل زدگان استان اشاره و بر پیگیری مداوم وظایف و مأموریت دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اذعان داشت: برای آماده سازی زمین‌های کشاورزی و بعضاً منازلی که آسیب دیده اند باید اقدامات اساسی در دشت آزادگان انجام شود.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر اینکه اکنون هیچ سیل زده‌ای در شرایط بد در چادر‌ها ساکن نیست، اظهار کرد: برای روستاییانی که منازل آن‌ها در سیل آسیب دیده و نیاز به ساخت مجدد دارند از ۳ هفته گذشته کانکس‌های کولردار تأمین شده است.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به اینکه پیگیری‌ها در مناطق آسیب دیده مرتب در حال انجام است، بیان داشت: خدمات رسانی به روستا‌های مگران سه، حمدان سلجه، قاسم زامل و دیگر روستا‌هایی که در معرض سیل بودند توسط مسئولان مختلف در حال بررسی است و شرایط روز به روز در حال بهبود است.

ترمیم سیل بند‌های دشت آزادگان در دستورکار

غلامرضا شریعتی بیان کرد: سوسنگرد و هویزه به دلیل اینکه در منطقه پایین دست استان قرار دارند و نقطه آخر در تخلیه سیلاب محسوب می‌شوند دچار مانداب و ماندگاری آب زیاد شده بودند.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل با توجه به خروجی سد، امکان ترمیم سیل بند‌ها را نداشتیم که به تدریج تلاش شد تا خروجی سد مطابق با ورودی آب تطبیق داده شود.

شریعتی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط برای عملیات ترمیم فراهم شده است و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار به سرانجام برسد تا در نهایت زمین‌های کشاورزی باقی مانده از آب خالی شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان آماده سازی زمین‌های کشاورزی را از اهمیت بالایی برای استان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با کار جهادی که صورت می‌گیرد شرایط لازم برای انجام کشت تابستانه فراهم شود تا از این بابت دغدغه مردم منطقه که در طول سیل نهایت همکاری را با ما داشته‌اند و از زمین‌ها و منافع خود برای کاهش خسارت بیشتر به استان و کشور گذشتند، جبران و برطرف شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.