معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از اتمام کار برداشت نخستین خوشه های طلایی گندم در مزارع جنوب استان خبرداد.

روز‌های پایانی فصل برداشت گندم از مزارع جنوب سیستان وبلوچستان /انتقال بیش از ۱۵ هزار تن گندم به سیلو‌های استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲هزارو ۱۵۰ هکتار عنوان کرد گفت: امسال ۱۱مرکز خرید گندم در استان راه‌اندازی و تاکنون ۱۵۵۰۰تن گندم نیز از کشاورزان خرید کرده و به سیلو‌ها منتقل کرده‌اند.

 وی افزود:سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲هزارو ۱۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون برداشت گندم در بیش از۲۴ هزار هکتار از مزارع که عمدتا در شهرستان‌های سرباز دلگان وایرانشهر بوده به اتمام رسیده و برداشت گندم در شهرستان‌های خاش ومنطقه سیستان نیز اخیرا اغاز شده است.

وی ادامه داد:۱۵۰دستگاه کمباین مهاجر و بومی در برداشت گندم به کشاورزان سیستان و بلوچستان کمک کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خرید مازاد بر مصرف از کشاورزان گفت: امسال ۱۱مرکز خرید گندم شامل ۶مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان راه اندازی وتاکنون ۱۵۵۰۰تن گندم نیز از کشاورزان خرید کرده وبه سیلو‌ها منتقل کرده اند.

وی افزود: امسال در برنامه است ۳هزارتن گندم بذری مورد نیاز فصل کشت سال آینده را از کشاورزان استان خریداری کنیم، در این راستا از ابتدای فصل برداشت، ۱۳۵۰ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی استان ویک شرکت تولید کننده بذر بخش خصوصی از زارعین سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

دهمرده بیان کرد:گندم بذری با توجه به طبقه بذری ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از گندم نان خریداری میشود، در سال زراعی گذشته ۳۰ هزار و ۵۶۷ تن گندم از گندم کاران توسط اداره کل غله و سازمان تعاون روستایی به ارزش ۴۱ میلیارد تومان خریداری شد.

انتهای پیام/ع

برداشت گندم در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار