مقامات بخش بهداشتی فدرال آمریکا درباره افزایش شمار مبتلایان به بیماری سرخک در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشتی فدرال آمریکا با اعلام اینکه شمار مبتلایان به بیماری سرخک در این کشور از ابتدای امسال تاکنون از مرز ۱۰۰۰ مورد فراتر رفته است، وعده دادند جلوی انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن‌ها را بگیرند.

اعلام این خبر چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات بهداشتی هشدار دادند در صورت ادامه وضعیت شیوع سرخک در آمریکا، این کشور از وضعیت "‌ریشه‌کنی بیماری سرخک" خارج خواهد شد.

«الکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ثبت ۱۰۰۱ مورد ابتلا به یک بیماری قابل پیشگیری مانند سرخک، یادآور این واقعیت است که اطمینان از آگاهی و درک مردم درباره ایمن بودن واکسن‌ها تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد.

آزار وعده داد تلاش‌های مقامات بهداشتی برای حمایت از ادارات بهداشت محلی با هدف متوقف ساختن شیوع بیماری و جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن‌ها ادامه خواهد یافت. چرا که واکسن یک ابزار ایمن و بسیار موثر بهداشت عمومی به شمار می‌رود که می‌تواند مانع از شیوع سرخک شود.

آخرین مورد آمار بالای ابتلا به بیماری سرخک در آمریکا به سال ۱۹۹۲ و هنگامی مربوط می‌شود که ۹۶۳ مورد ابتلا به این بیماری در طول کل آن سال ثبت شده بود. ولی این بار آمار در کمتر از شش ماه از سال ۲۰۱۹ از مرز ۱۰۰۰ مورد نیز بالاتر رفته است.

مقامات بهداشتی آمریکا در سال ۲۰۰۰ میلادی اعلام کرده بودند سرخک در این کشور ریشه کن شده است.

بر اساس استاندارد‌های بهداشتی سرخک هنگامی ریشه‌کن شده قلمداد می‌شود که به مدت ۱۲ ماه پیاپی یا بیشتر هیچ موردی از انتقال مداوم این بیماری در یک منطقه خاص جغرافیایی گزارش نشده باشد؛ بنابراین در صورتیکه تا چهار ماه دیگر روند شیوع سرخک در داخل و خارج نیویورک که از پاییز سال گذشته آغاز شده بود ادامه پیدا کند، اعلام وضعیت ریشه کنی سرخک در آمریکا در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ مه از ثبت ۴۱ مورد جدید ابتلا به سرخک خبر داده و آن را بدترین شیوع سرخک از سال ۱۹۹۲ خوانده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار