در دنیای دیجیتال امروزی، هیچ چیز مانند تولید محتوای خوب باعث افزایش آمار مخاطبان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تولید محتوایی مناسب با وب‌سایت به‌گونه‌ای که تمام اصول را رعایت کند و بتواند نتیجه‌ای درخشان را برای افراد مرتبط با آن سایت بخصوص یک سایت خبری داشته باشد قواعد و قوانینی ریز و درشت دارد. این موضوع که هر بحثی با تعریف کلیدواژه‌های آن آغاز شود منطقی است و از طرفی این موضوع نیز طبیعی است که برای صحبت از استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هم، ابتدا به تعریف محتوا و به طور خاص؛ محتوای دیجیتال پرداخته شود. اما جالب است بدانید، درست مشکل این‌جا است که؛ تقریباً هیچ توصیف مشخص و شفافی به عنوان تعریف محتوا یا تعریف محتوای دیجیتال وجود ندارد که بتوانید ادعا کنید صاحب‌نظران بر سر آن اتفاق‌نظر دارند.


بیشتر بخوانید:  بررسی تفاوت‌های میان سئو و گوگل ادوردز + مزیت های Google Adwords و SEO


تعریف محتوا

تعریف محتوا را می‌توان، شکلی از اطلاعات دانست که ساختار مشخص دارد. به‌طور مثال، برای انسان به عنوان مخاطب قابل درک و استفاده است و فرایند ویرایش (حداقل پیش از عرضه و ترجیحاً حتی پس از عرضه) در مورد آن معنا دارد و قابل اعمال است. محتوای دیجیتال دارای همه‌ی ویژگی‌های بالا است. اما یک ویژگی دیگر هم دارد و آن این است که برای انتقال و ذخیره‌سازی و مصرف آن از بستر و زیرساخت دیجیتال استفاده می‌شود. چنین تعریفی می‌تواند مواردی مانند کتاب‌ها، مقالات، فایل‌های صوتی و پادکست‌ها، ویدئو‌ها و انیمیشن‌ها، بسته‌ها و محصولات آموزشی، پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها دیجیتال را پوشش دهد.

ترفندهایی برای موفقیت یک وب سایت خبری از طریق تولید محتوا!/ چطور محتوای استاندارد تولید کنیم؟

چرا نیاز به ساختار تولید محتوا داریم؟

باید به این نکته توجه کنید که؛ پیش از تولید محتوا ذهن بسیاری از ما نویسندگان و صاحبان کسب‌و‌کار، پر است از ایده‌ها، پرسش‌ها، پاسخ سوالات، آمار‌ها و داده‌هایی که می‌خواهیم آن‌ها را در قالب یک محتوای مفید به دیگران ارائه کنیم. اگر قالب محتوای متنی و نوشتاری را برای ارائه این دانش و آگاهی انتخاب کنیم، می‌توانیم خودمان آن را بنویسیم و حتی شاید بتوانیم آن را منتشر کنیم. حتما برای شما هم پیش آمده است که با ذهنی آکنده از پاسخ مساله‌ها و طرح ایده‌ها می‌خواهید شروع به نگارش یک محتوا کنید، اما شاید ساعت‌ها گذشته باشد و شما حتی یک خط هم ننوشته باشید، یا روز‌های پیاپی نوشتن محتوایتان را به تاخیر انداخته باشید، به تاخیر انداختن تولید محتوا، یا زمان بیهوده تلف کردن برای آغاز کردن آن گاهی می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که ممکن است هیچ‌گاه زمان تولید محتوای شما فرا نرسد و آن دانش و آگاهی که در ذهن شما است هیچ وقت به دیگران منتقل نشود.

ترفندهایی برای موفقیت یک وب سایت خبری از طریق تولید محتوا!/ چطور محتوای استاندارد تولید کنیم؟

روش تولید محتوای استاندارد چگونه است؟

محتوای تولیدشده توسط برند شما نباید تضادی با اهداف شرکت داشته باشد؛ بنابراین باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و نسبت به موضوع مورد نظر خود وفادار بمانید.

  •  از طرف خودتان صحبت کنید نه از طرف شرکت!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اغلب شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که پست‌های وبلاگ را از زبان شرکت می‌نویسند. انجام چنین کاری این احساس را به خواننده منتقل می‌کند که شما خودتان هیچ تجربه‌ای ندارید و سعی دارید قضایا را از دیدگاه شخص دیگری بیان کنید. شما نماینده‌ شرکت هستید و این یعنی لحن بیان مقاله باید از زبان خودتان باشد. برای افزایش تأثیرگذاری مقاله باید از ضمایر «من» و «ما» استفاده کنید.

  •  با یک داستان شخصی آغاز کنید

آیا هنوز نمی‌دانید چگونه باید تولید محتوا را آغاز کرد؟ از یک داستان یا تجربه‌ی شخصی آغاز کنید و سپس موضوع را به کسب‌و‌کار مرتبط سازید.

سعی کنید چند نکته و درس مهم از آن استخراج کنید تا مردم به خواندن مقاله‌ی شما تشویق شوند. به‌طوری کلی می‌توان گفت، هیچ فردی دوست ندارد یک سری نصیحت‌های تکراری و عمومی بشنود. اغلب مردم دوست دارند داستان بخوانند. آن‌ها می‌خواهند بدانند شما چه درسی از مشکلات گرفته‌اید.

ترفندهایی برای موفقیت یک وب سایت خبری از طریق تولید محتوا!/ چطور محتوای استاندارد تولید کنیم؟

  • برای پیدا کردن ایده‌های جدید، مانند بچه‌ها فکر کنید

معمولا هیچ‌کدام از ما محتوایی که تولید می‌کنیم با حرف‌هایی که می‌زنیم شباهتی ندارند. درصورتی‌که بچه‌ها هیچ محدودیتی برای حرف‌هایی که می‌زنند قائل نمی‌شوند. شما نیز باید همین کار را برای تولید محتوا انجام دهید. افراد بزرگ‌سال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما به هر دلیلی از انتشار آن‌ها خودداری می‌کنند.

  • تولید محتوا در زمان نیاز بهترین استراتژی تولید محتوا است

متخصصان تولید محتوا معتقدند یک برند تنها زمانی باید محتوا تولید کند که بخواهد چیزی را با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر مطلبی برای گفتن ندارید، پس مطلبی به اشتراک نگذارید! اما در مقابل، زمانی که حرفی برای گفتن دارید، آن را قالب یک پست وبلاگ منتشر کنید! شما نیازی به جلب توجه ندارید؛ بنابراین پست‌های این چنینی را کنار بگذارید و محتوای تأثیرگذار تولید کنید.

  • عکس شاخص محتوا باید جالب باشد

باید بدانید که؛ عکس شاخص محتوا مانند ویترین فروشگاه است و توجه مخاطب را در نگاه اول جلب می‌کند؛ بنابراین هرچقدر جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب خواهد کرد.

  • در مورد مطالبی محتوا تولید کنید که شما را آزار می‌دهند

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که اغلب ما هنگام استراحت با همکاران خود در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنیم که ما را آزار می‌دهند؟ اگر پاسختان مثبت است یعنی موضوعی خوبی برای تولید محتوا در اختیار دارید. زیرا انسان‌ها معمولا در چنین شرایطی با شور و اشتیاق بیشتری محتوا تولید می‌کنند. برای انتخاب تیتر چنین محتوایی بگویید که چرا شرایط فعلی موضوعی از نظرتان نامساعد است و چه پیشنهادی برای بهتر شدن آن دارید. اگر چنین محتوایی را با لحن خودتان بنویسید مخاطبان این موضوع را درک می‌کنند و با محتوای شما درگیر می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار