با حضور وزیر نیرو از کتاب طرح همیاران آب استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام معادی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در جلسه شورای آب استان گفت: ائمه جمعه استان در حوزه پیوست فرهنگی طرح همیاران آب مشارکت خواهند کرد.

حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی طرح انتقال آب را اقدامی ارزشمند برای افزایش بهره وری در حوزه آب برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دست یابی به اهداف مدنظر این طرح، از اجرای آن حمایت خواهند کرد.

وی افزود: در سال ۹۶ با پیگیری نمایندگان ردیف اعتباری ویژه طرح انتقال آب دریای عمان در قانون بودجه سنواتی کشور ایجاد شد و خوشخبتانه پیگیری‌های خوبی در استان درحال انجام است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: وقتی که فرآیند طولانی شود، طبیعی است که هزینه‌های نهایی افزایش پیدا می‌کند بنابراین در اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه آب باید تسریع شود.

وی افزود: به منظور مقابله با کم آبی و اجرای طرح‌های مربوط به این حوزه، مدل‌های اقتصادی خوبی در استان تعریف شده است که مبتنی بر توسعه اشتغال، حفظ محیط زیست و بهره گیری از حقابه خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همه بخش‌ها باید پشت طرح همیاران آب باشند و اگر منابع مالی برای اجرای این طرح مدنظر قرار نگیرد، به یک سند تبدیل خواهد شد که بی نتیجه باقی خواهد ماند.

رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه گفت: از طرح همیاران آب حتما حمایت می‌کنیم، اما انتظار می‌رود برای بازچرخانی آب کشف رود، افزایش بهره وری و جلوگیری از هدررفت آب هم اقدامات جدی انجام گیرد.

انتهای پیام// ز.‌ی

برگزاری جلسه شورای آب خراسان رضوی با حضور وزیر نیرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.