استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون مدیریت یکپارچه در حوزه آب و خاک نداشته ایم.

لزوم مدیریت یکپارچه آب و خاکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه برنامه تعادل منابع و مصارف آب استان، که با حضور اعضای شورای آب استان برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانیم نه تنها وضعیت مصرف آب در همه حوزه‌ها مناسب نیست بلکه مدیریت خاک مناسبی هم نداریم بنابراین باید مدیریت یکپارچه‌ای را در این زمینه در سطح استان توافق کرده و اجرا کینم.

وی خاطرنشان کرد: هدف طرح همیاران آب کاهش اشتغال در کشاورزی یا محدود کننده مصرف آب شرب مردم نیست بلکه بهداشت مردم اولویت ماست، اما می‌خواهیم در استان مدیریت آب و خاک طبق یک برنامه چند ساله مشترکا اجرا شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که مجری و مدیریت طرح همیاران آب معاونت عمرانی استانداری خواهد بود، بیان کرد: هر ماه جلسه شورای آب در استان خواهیم گذاشت و دانشگاه فردوسی دستگاه کنترل و نظارت بر طرح خواهد بود تا هر چند ماه انحرافات طرح را به ما گزارش کند.

رزم حسینی خطاب به مدیران دستگاه‌های متولی حاضر در جلسه گفت: لازم است دستگاه‌های مسئول منابع خود را کنترل کنند هر چند که پایه این طرح خانه کشاورز و تشکل کشاورزان خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: باید طرح همیاران آب را مردم محور و بویژه کشاورز محور کنیم تا آن‌ها هم به کمک این طرح بیایند.

در ادامه این جلسه سرپرست هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در طرح همیاران آب تلاش می‌شود بتوانیم امروز آب را بهینه مصرف کرده و برای آیندگان نیز نگهداری کنیم تا شرایط زیست آیندگان را بهتر از امروز فراهم نماییم.

وحید قربانی با اشاره به این نکته که ایران جایگاه ششم در سرانه مصرف آب را در اختیاردارد، افزود: همه در حال تلاش هستند طرح همیاران آب در استان اجرایی بشود و امروز کلیت امر تفاهم خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ح



باید طرح همیاران آب را مردم محور و بویژه کشاورز محور کنیم

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.