مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در آستانه هفته محیط زیست پایش فضای سایبری به منظور جلوگیری از تجارت حیات وحش به طور گسترده در سراسر استان با دستگیری ۱۰متخلف آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:  پایش فضای سایبری به منظور جلوگیری از تجارت حیات وحش به طور گسترده در سراسر استان با دستگیری ۱۰متخلف و کشف ۲۲پرنده شکاری و بیش از ۱۸۰پرنده وحشی آغاز شد.

 
وی ادامه داد: در نخستین هفته از آغاز گسترده کنترل فضا‌های مجازی، فروشندگان ۱۱بهله جوجه پرنده شکاری دلیجه درمشهد، سبزوار و تربت حیدریه به دام افتادند.

وی ادامه داد: در بررسی گوشی تلفن همراه متخلف دستگیر شده درسبزوار، تصاویر بسیاری از انواع پرندگان شکاری و وحشی پیدا شد و دراین راستا ۲۰پرنده وحشی شامل ۳ بهله جغد، یک بهله شاه بوف، دوبهله لیل، یک بهله پیغو، دوبهله دلیجه، دوبهله جوجه عقاب و ۹قطعه جوجه مینا و چکاوک وحشی که برای فروش درفضای مجازی تبلیغ شده بود کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه از متخلف دستگیر شده در تربت حیدریه نیز سه بهله پرنده شکاری کشف و ضبط شده است گفت: در نیشابور و چناران نیز عامل فروش قریب ۶۲پرنده وحشی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده است که این متخلفان سابقه دار هم از طریق فضای مجازی پرندگان را درمعرض فروش قرار داده بودند.

همتی با اشاره به دستگیری یک متخلف که تولیدات پوست حیوانات وحشی را در اینستاگرام تبلیغ می‌کرد افزود: این فروشنده متخلف با ۱۸تخته پوست درقالب پالتو و کلاه به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: تمامی سایت‌های خرید و فروش در فضای مجازی همچون دیوار، شیپور، اینستاگرام و... و نیز کانال‌ها و گروه‌های ارتباطی مجازی به شدت تحت کنترل هستند و یگان حفاظت محیط زیست درسراسر استان ضمن پایش فضا‌های یاد شده با شگرد‌های مختلف، متخلفان سودجو را به دام قانون گرفتار می‌کنند.


انتهای پیام//ا. آ
 

کشف ۲۲پرنده شکاری و بیش از ۱۸۰پرنده وحشی در خراسان رضوی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.