مدیرجهاد کشاورزی داراب از برگزاری جشنواره گل و گلاب در تاریخ ۱۶ خرداد در روستای هدف گردشگری لایزنگان این شهرستان خبر داد.

جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان داراب از آغاز برداشت گل محمدی از دشت گل دیم لایزنگان خبر داد و گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید گل در کشور است که سالیانه با تولید ۳۰۰ تن انواع گل از گلستان‌های دیم سهم عمده‌ای در تولید کشور دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان پنج هزار و ۶۴۰ هکتار است که عمده گل‌های تولیدی به کشور‌هایی مانند فرانسه، آلمان، پاکستان، چین، و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

صالحی ادامه داد: کیفیت بالا و ارگانیک بودن گل‌های محمدی داراب علت استقبال از این محصول در دنیا است و به همین دلیل برخی فعالان شهر‌های مختلف کشور از جمله میمند و قمصر کاشان مشتری‌های ویژه این گل‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دهمین جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب پنجشنبه ۱۶ خردادماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره‌ا ی معرفی قابلیت‌ ها، توانمندی‌ ها و در نهایت رونق وتوسعه گردشگری منطقه است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان داراب تصریح کرد: به دلیل علاقه زیاد همشهریان و حتی بسیاری از گردشگران و کوهنوردان همه ساله جشنواره گل و گلاب در روستای هدف گردشگری لایزنگان برگزار می‌شود که در کنار بازدید از مناطق بسیار زیبای طبیعی، برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز برگزار می‌شود.

بزرگترین دشت گل محمدی جهان متعلق به شهرستان داراب است که عمده آن در روستای نوایگان و لایزنگان قرار دارد.

روستای لایزنگان داراب درفاصله ۶۸ کیلومتری جنوب شرقی داراب واقع شده است.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

برداشت گل محمدی در داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار