یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل نرگس از نرگس زار‌های طبیعی استان فارس برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، والی مدیر بهره برداری منابع طبیعی و آبخیز‌داری فارس گفت:امسال ۱۱ تن گل نرگس، یعنی در حدود بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار شاخه گل از ۱۴ هکتار نرگس زار‌های طبیعی فارس برداشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گل نرگس به صورت دیم در فارس از اواخر دی ماه آغاز شده و به مدت یک ماه تا ۴۵ روز ادامه دارد، افزود: شهرستان‌های جهرم، سپیدان، ممسنی، رستم، کازرون، شیراز و اقلید از مناطق عمده تولید گل نرگس در فارس هستند و از مشهورترین گونه‌های گل نرگس که در اراضی طبیعی فارس پرورش می‌یابد می‌توان به نرگس شهلا، شاعران، پرپر و کم پر اشاره کرد.

والی تصریح کرد: استان فارس رتبه نخست برداشت گل نرگس را دارد و حدود ۸۰۰ نفر بهره بردار به صورت مستقیم در زمینه تولید گل نرگس و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت دارند و فارس به دلیل تنوع آب و هوایی، خاک حاصل خیز بودن خاک و وسعت قابل توجه یکی از مناطق مستعد برای پرورش گل نرگس و دیگر گل‌های پیازدار بشمار می‌رود.

مدیر بهره برداری منابع طبیعی و آبخیز‌داری فارس ادامه داد: در منطقه کازرون ۲ نرگس زار بزرگ دیم وجود دارد که نرگس زار جره به وسعت ۶ و نیم هکتار و نرگس زار بلبلک به وسعت ۴ و نیم هکتار از صد‌ها سال پیش محل رویش گل‌های نرگس است، و بیشترین میزان نرگس دیم در استان از این ۲ منطقه برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: گل نرگس تولیدی مزارع طبیعی فارس علاوه بر مصرف درون استانی به برخی از استان‌های کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که همه ساله تعداد زیادی گردشگر و علاقه‌مند به طبیعت از سراسر کشور و گردشگرانی از سایر نقاط جهان برای بازدید از نرگس زار‌های طبیعی به استان فارس مسافرت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

برداشت گل نرگس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار