بخشی از جلسه دوم خبرگان رهبری را در سال ۶۸ برای رای‌گیری مجدد دائمی شدن رهبری مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنید.

بخشی از جلسه دوم خبرگان در سال ۶۸ برای دائمی شدن رهبری آیت‌الله خامنه‌ای +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام‌خمینی(ره) در اردیبهشت ماه سال ۶۸ در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت، دستور بازنگری برخی اصول قانون اساسی را درباره ۸ موضوع از جمله «رهبری»  صادر می‌کنند. شورای بازنگری قانون اساسی نیز بلافاصله فعالیت خود را شروع می‌کنند، اما پس از یک‌ ماه رهبر کبیر انقلاب اسلامی رحلت می‌کنند.

پس از این اتفاق، ابتدای مردادماه، هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح قانون اساسی نیز به رفراندوم گذاشته می‌شود و با بیش از ۹۷ درصد آراء توسط مردم تایید می‌شود. چند روز بعد از انتخابات و رسمیت یافتن قانون جدید، خبرگان مجددا تشکیل جلسه می‌دهند و در رای‌گیری مجدد، رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با بیشترین آراء به تصویب می‌رسد.

همزمان با ۱۴ خردادماه سالروز رحلت جانسوز امام خمینی (ره)، بخشی از جلسه انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر در مجلس خبرگان سال ۶۸ را مشاهده می‌کنید که در آن سید ابوالفضل موسوی مطلق تبریزی نماینده مجلس خبرگان رهبری، انتخاب ایشان را به رهبری نظام امت اسلامی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.