قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع، آتش سوزی در علفزار‌ها افزایش می‌باید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدیر موسی خانی قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع، آتش سوزی در علفزار‌ها افزایش می‌باید به همین منظور از شهروندان در خواست می‌شود تا از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و یا جوانب احتیاط را رعایت کنند.

موسی خانی افزود: در سال ۹۵ بیش از ۹۵۰ مورد آتش سوزی در سطح باغات، علفزار‌ها و مراتع به ثبت رسید که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود و این رقم درسال ۹۶ با توجه به تمهیدات و نشست کارگروه‌ها و کاهش بارندگی‌ها به ۵۹۲ مورد و در سال گذشته به ۳۸۰ مورد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: آتش زدن و نداشتن توانایی در خاموش کردن علفزار‌ها به خصوص جنب منازل مسکونی علت اصلی بسیاری از این آتش سوزی‌ها بوده است.

معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: این نوع از عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودرو‌های اطفاء حریق، تجهیزات و ادوات آتش نشانی موجب خستگی شدید آتش نشانان با توجه به طولانی بودن زمان عملیات می‌شود.

انتهای پیام/ک

افزایش حریق علفزارها در شهر قزوین، جدی است

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار