مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) همزمان با سالگرد ارتحال ایشان در انجمن زرتشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز سه‌شنبه (چهاردهم خرداد) همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) در انجمن زرتشتیان برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با حضور زرتشتیان در تهران

رشید خورشیدان که یکی از موبد‌های زرتشتیان است در ابتدای این مراسم به خواندن متنی در وصف حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و در ادامه به زبان زرتشتیان متنی را خواند.

اعضای انجمن زرتشتیان و برخی از فعالان زرتشتیان تهران در این مراسم حضور داشتند.

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با حضور زرتشتیان در تهران

در ادامه فرزاد لهراسب یکی دیگر از موبد‌های زرتشتیان به خواندن کتاب اوستا و انجام برخی از مراسم دین خود به همراه سایر پیروان حاضر در این جلسه پرداختند.

رشید خورشیدان در ادامه این مراسم گفت: آن بزرگمرد تاریخ که ما زرتشتیان در هر جایی که باشیم یاد و خاطر آن بزرگ مرد تاریخ را گرامی می‌داریم، حضرت امام خمینی(ره) زمانی که ممکن بود در ایران صلح یا جنگ شود، ایشان فرمودند که ایران کشور توحید و مذهب همگان است و ما همه ملت واحده هستیم.

وی ادامه داد: این جمله باعث شد تا جلوی کسانی که قصد تفرقه اندازی و دشمنی با ایران را داشتند، گرفته شود. این جمله شعور و فرهنگ بسیار والای حضرت امام رابه همگان ثابت کرد.

افشین نمیرانیان ریاست انجمن زرتشتیان تهران در ادامه این مراسم به بیان ویژه‌گی‌های امام خمینی(ره) در این مراسم پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده کارشناس ادیان الهی قم هم در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: دین زرتشت یکی از ادیان الهی است که در قرآن به آن اشاره شده است، تمامی ادیان الهی در اصول سه گانه توحید، نبوت و قیامت مشترک هستند.

وی ادامه داد: چه بهتر است که در دنیای اسلام و غیر اسلام بیشتر به مشترکات پرداخت تا به اختلافات، چرا که ادیان الهی، مشترکاتمان بیشتر از اختلافاتمان است.

علیزاده گفت: حضرت امام (ره) به تبعیت از تمام انبیاء الهی در راستای آموزه‌های دینی و الهی و همچنین پیام‌های پیغمبران الهی تمامی ملت ایران را یک واحده نامیدند. جمله معروف امام توحید، مذهبِ تمامی ادیان است؛ لذا تمامی ادیان الهی در این اصل از اصول سه گانه با هم یکپارچه هستند و خداوند هم تمامی پیغمبران را فرستاد تا موحد و یگانه پرست باشیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به رهبریت بزرگ معمار؛ ناخدای کشتی و امام امت، دفاع از پیروان الهی را نه در زبان بلکه در عمل و در قانون اساسی آوردند، اکنون شاهد این هستیم که نماینده‌گان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

کارشناس ادیان الهی قم در پایان گفت: خوشایند اسلام و ایران نخواهد بود که دشمنان در تلاش هستند تا همدلی تمام ادیان الهی در ایران را از بین ببرند، خدا را شاکریم که جانشین رهبر کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری این هجمه‌های دشمن را در ایران نقش بر آب می‌کند، امیدوارم خداوند این همدلی و همزبانی را از ما نگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار