مدیرکل امور عشایر لرستان بر لزوم اجرای جدید طرح ممیزی مراتع استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، سعید کریمی، به طبیعت استان اشاره کرد و افزود: لرستان در منطقه زاگرس میانی قرار داشته و وجود مراتع غنی، آب فراوان و پس‌چر محصولات زراعی شرایط را برای زیست عشایر فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: زندگی عشایر وابسته به دام و دامداری و مبتنی بر کوچ بوده و در این راستا مرتع دارای اهمیت فراوانی برای آنان است.

کریمی بر لزوم ممیزی مراتع استان تأکید کرد و گفت: از این کار چند سال است که می‌گذرد و نیاز به اقدام جدیدی در این خصوص است.

مدیرکل امور عشایر لرستان با بیان اینکه در ادامه نیاز به صدور کارت و پروانه چرای جدید برای این قشر جامعه است، اظهار کرد: هم اکنون ۱.۵ میلیون واحد دامی در اختیار عشایر بوده که ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پروتئین موردنیاز استان توسط عشایر تولید می‌شود، ادامه داد: همچنین ۲۹ هزار تن شیر و ۱۰۳۲ تن پشم توسط این قشر از جامعه تولید می‌شود.

کریمی با تأکید بر اجرای طرح‌های مرتع ‎ داری اظهار کرد: این مناطق نیاز به برنامه‌های آبخیزداری دارند و اگر این طرح‌ها انجام می ‎ شد از سیل امسال کمتر خسارت می‌دیدیم.

انتهای پیام/د

تولید ۱۲ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار