ابراهیم اصغری به تحلیل و بررسی علت به وجود آمدن مشکلات مالی در حوزه نمایش خانگی پرداخت.

عدم مدیریت ، مهمترین علت در مشکلات نمایش خانگی / همه کارها باید عادلانه و مساوی پیش برودابراهیم اصغری تهیه کننده سینما درباره مشکلات مالی که جدیدا برای حوزه نمایش خانگی پیش آمده و عواقب این اتفاق به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درصد زیادی از حرکت چرخه سینما به عنوان هنری مهم به مسائل اقتصادی و صنعت بستگی دارد و زمانی که این بخش مدیریت نشود قطعا دچار مشکل خواهد شد از سویی همانطور که در حوزه اقتصاد درگیر بحران شدیم سینما مستثنی نیست و تابع این شرایط پیش می‌رود.

وی افزود: با ادامه مشکلات و عدم مدیریت صحیح، روز به روز شاهد دفع مخاطب بیشتری خواهیم شد و تامین بودجه‌ها را از دست می‌دهیم در نتیجه رکود به وجود می‌آید که خروجی‌های منفی آن دامن همه را خواهد گرفت.

این تهیه کننده بیان کرد: از همه مهمتر در چنین شرایطی سرمایه گذاران احساس خطر می‌کنند و از فضای سینما و نمایش خانگی دورتر خواهند شد.

اصغری بیان کرد: طی چند سال اخیر خیلی‌ها فریاد می‌زدند که باید حتما به این اوضاع سروسامان بدهند و نیاز به برنامه ریزی ویژه است، اما هیچوقت به سمت این مثبت اندیشی نرفتیم.

این تهیه کننده اضافه کرد: از سویی متاسفانه در این سال‌ها رانت‌هایی که مهمترین هدفشان بازدهی اقتصادی است وارد شدند و از یک مقطعی به خاطر عدم مدیریت سود خوب بردند، اما در میان مدت دچار آسیب شدند و اگر ادامه پیدا کند لطمه بدی به سینما وارد می‌شود آن هم در شرایطی که مردم را به سمت تامین کالا‌های ضروری سوق داده اند و سینما و کلا در حاشیه قرار گرفته است.

اصغری عنوان کرد: ضمن اینکه رسانه‌هایی مانند vod برای حوزه نمایش خانگی و سینما رقیبی جدی است که البته اگر این‌ها هم مدیریت نشوند دچار بحران خواهند شد. در کل اگر رقابتی سالم و عادلانه بین کالا‌ها و محصولات مختلف نباشد و ناسالم به رانت و پول تبدیل شود در میان مدت و دراز مدت مشکلاتی عدیده و بحران بوجود می‌آید.

اصغری اظهار داشت: مهمترین وظیفه مسئولان برای سینما این است که شرایطی به وجود بیاورد تا بطور عادلانه و مساوی در رقابتی سالم محصولاتشان را ارائه دهند در غیر اینصورت اتفاقات خوبی نخواهد افتاد و خطری جدی سینما را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: سینما ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار