کارشناس مدیریت و اقتصاد ورزش گفت: متاسفانه اتفاقات تلخ فینال جام حذفی نشات گرفته از مدیریت ضعیف در ساختار فوتبال است.

امیررضا واعظ آشتیانی کارشناس مدیریت و اقتصاد ورزش در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از اتفاقات بازی فینال جام حذفی اظهار کرد: مدتهاست شاهد سوء مدیریت در فدراسیون فوتبال هستیم و همه اتفاقات رخ داده به علت مدیریت ضعیف در همه ارگان فوتبال است. علاوه بر این وزارت ورزش و جوانان را از طریق فیفا به هراس انداختند و مسئولان ورزش به بلوغ فکری نرسیدند که فیفا به مسائل خاص از جمله عزل و نصب در فدراسیون فوتبال ورود می کند و نباید به گونه ای باشد که هیچ نظارتی در فدراسیون فوتبال نداشته باشند و از وظیفه ذاتی خود دور شوند.

واعظ آشتیانی: اتفاقات تلخ فینال جام حذفی نشات گرفته از مدیریت ضعیف فوتبال است

زمانی فوتبال ما حرفه ای می شود که تفکرات تغییر یابد 

او بیان کرد: متاسفانه برای برگزاری یک فینال ساده چنین اتفاقات تلخی رخ می‌دهد و این موضوع نشات گرفته از مدیریت ضعیف در ساختار فوتبال است که انعکاس بین المللی هم داشته است. علاوه بر این برگزاری بازی فینال جام حذفی با تاخیر ۲/۵ ساعت یک آدرس روشن تری هم می‌دهد که باشگاه خصوصی هم می‌تواند از سوءمدیریت بهره ببرد و یک بازی را متوقف کند. به هر حال این نشان می‌دهد که فضای فکری فوتبال ما حرفه‌ای نیست و آماتور مطلق است. زمانی فوتبال ما حرفه‌ای می‌شود که تفکرات تغییر کند.

مسئولان ما با قانون شکنی مسائل را جلو می برند  

واعظ آشتیانی بیان کرد: اتفاقات بازی فینال جام حذفی نشان داد که سوء مدیریت فقط در فدراسیون فوتبال خلاصه نمی‌شود و باشگاه‌های ما هم در بر می‌گیرد. زمانی که شخصی که در راس فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد شایستگی نداشته باشد افراد ضعیفی را انتخاب می‌کند. در ورزش ما قانون اجرا نمی‌شود و مسئولان ما با قانون شکنی می‌خواهند هر موضوعی را با مدیریت حسین قلی خانی و کدخدامنشی جلو ببرند. با عزل کردن افراد فقط صورت مسئله را حل می‌کنند و به اصل قضیه توجهی نمی‌کنند. تا چه زمانی باید شاهد سوء مدیریت در فوتبال باشیم و چنین رفتار‌هایی را مشاهده کنیم. شان و جایگاه فوتبال ما در فضای بین المللی مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

واعظ آشتیانی: اتفاقات تلخ فینال جام حذفی نشات گرفته از مدیریت ضعیف فوتبال است

مسئولانی که اجازه بازگشت به کار تاج را دادند باید پاسخگو باشند 

کارشناس مدیریت ورزش گفت: از اتفاقات رخ داده در شب گذشته متاثر شدم و برای کسانی تاسف خوردم که جایگاه‌ها را اشغال کردند و نمی‌خواهند آن را رها کنند. افرادی که ادعا می‌کنند که اجازه برگشت به کار گرفتند، اما نمی‌دانند به طور مثال اگر در وزارت صنعت و معدن بازنشسته شدند به طور حتم نمی‌توانند برای وزارت دارایی برگشت به کار بگیرند. وزیر ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم در زمان اجرای قانون بازنشستگی پشت رئیس فدراسیون فوتبال بودند و نمایندگان مجلس هم ظاهرا زورشان نرسید که برخورد کنند و آن‌ها باید امروز پاسخگوی اتفاقات رخ داده در فوتبال باشند.


واعظ آشتیانی درباره ارزیابی اش از تغییر و تحولات در فوتبال کشورمان گفت: مجلس بالاترین قانون گذار در کشورمان است و نمایندگان باید به بحث بازنشستگی آقایان ورود می‌کردند، اما این کار را نکردند. چرا مسئولان می‌خواهند قانون را دور بزنند و تا چه زمانی شاهد سیاسی کاری در ورزش کشورمان باشیم. فدراسیون فوتبال برخی از افراد را بازنشسته کردند، اما افرادی را در فوتبال نگه داشتند که حضورشان در این ورزش درست نیست.

واعظ آشتیانی: اتفاقات تلخ فینال جام حذفی نشات گرفته از مدیریت ضعیف فوتبال است

متاسف هستم برای کسانی که از پستشان تکان نمی خورند 

او درباره اینکه سازمان لیگ و مسئولان اجرایی فوتبال خودشان را مقصر اتفاقات بازی فینال نمی دانند، گفت: متاسف هستم برای عده ای که آموختند عیوب خود را در دیگران جستجو کنند و در اصلاح رفتارهای خود تجدید نظر نمی کنند و جایگاه خود را رها نمی کنند تا شایسته ها قرار بگیرند و از پستشان تکان نمی خورند.

با برکناری فتاحی قصد پاک کردن صورت مسئله را دارند 

کارشناس فوتبال درباره برکناری فتاحی مسئول مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: با برکناری فتاحی قصد پاک کردن صورت مسئله را دارند. همچنین کمیته اخلاق با کدام سند و مدرک فتاحی را برکنار کرد. این کمیته باید جلسه ای می گذاشت تا مسئول مسابقات از خود دفاع کند اما آنها بدون احضار فتاحی  را محکوم کردند. من نمی خواهم از فتاحی دفاع کنم و این بدان معنی نیست که کار او درست بوده است اما هر فرد خاطی را ابتدا احضار می کنند و بعد درباره اش تصمیم می گیرند. به هر جای تعجب دارد که یک فرد را بدون شنیدن صحبت هایش عزل می کنند. اقدام کمیته اخلاق از لحاظ مدیریتی وجاهت ندارد و به لحاظ حقوقی هم فردی که می خواهند با او برخورد کنند باید احضارش کنند و بعد از شنیدن دفاعیاتش حکم صادر کنند. شاید افراد دیگری که در اتفاقات رخ داده نقش داشته باند شناسایی شوند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: جای سئوال است که برای تماشاگران تیم داماش گیلان جایگاهی در نظر نمی گیرند و باید مسئولان اجرایی بازی فینال پاسخگو باشند. تا زمانی که مدیریت ناکارآمد در فدراسیون فوتبال حاکم باشد برنامه ریزی مفهومی ندارد. به نظرم مسابقات محلات با نظم و انضباط بیشتری نسبت به مسابقات رسمی ما برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:

دادکان: "نوستراداموس" نیستم، اما مردم و جامعه ایران را می‌شناسم

دادکان: مربیان بزرگ به فوتبال کشورمان نمی‌آیند/ وزارت ورزش و جوانان حق دخالت در انتخاب سرمربی را ندارد/ کت و شلوار را نگه می‌دارند و دکمه را واگذار می‌کنند

دادکان:استقلال و پرسپولیس هرگز خصوصی نمی‌شوند / انتخابات فدراسیون‌ها مهندسی شده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار