مسئول ستاد مردمی استان همدان گفت:امسال همدان میزبان زائران اربعین ۳ کشور خارجی و ۷ استان کشور است.

همدان میزبان زائران اربعین ۳ کشور خارجی و ۷ استان کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،علی بقایی، مسئول ستاد مردمی استان همدان در نشست اعضای ستاد اربعین استان همدان گفت:امسال ۱۶ موکب از مردم استان همدان در کربلا راه‌اندازی و ۸ موکب در استان برپا می‌شود.

او با بیان اینکه محور فعالیت‌ها در ایام اربعین بیشتر برعهده مردم بوده و اسکان و تغذیه از جمله خدماتی است که در موکب‌ها به زائران ارائه می‌شود،افزود: همدان امسال برای انتقال زائران اربعین هفت استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ،مازندران، گلستان، خراسان شمالی و قم انتخاب شده است.

مسئول ستاد مردمی استان همدان ادامه داد: در برخی از مکان‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود هرچند که امسال برای نخستین‌بار تمرکز خوبی در پایانه مریانج انجام گرفته است.
بقایی با تأکید بر اینکه برخی ایستگاه‌ها در نزدیکی پایانه مریانج همچنان مشکل حمام و سرویس بهداشتی دارند تصریح کرد: متأسفانه هرسال این مشکل مطرح شده، ولی توجهی به آن‌ها نمی‌شود.
بقایی خاطرنشان کرد: به دلیل قرار گرفتن استان همدان در محور تردد زوار داخلی و خارجی در حال حاضر چندین ایستگاه در مریانج، اسدآباد و فامنین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و خدمت‌رسانی تا پایان مهرماه ادامه دارد.
او با  گلایه از اینکه پارسال برخی از مجتمع‌های خدماتی برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی اقدام به گرفتن وجه نقد از زائران کردند گفت: امسال باید این وضعیت تعیین تکلیف شده و از زائران طی این مدت هزینه‌ای دریافت نشود.
محسن ساغرچی، مدیرکل حج و زیارت همدان از افزایش ۵۰ درصدی ثبت‌نام زائران همدانی در اربعین امسال خبر داد و گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۱ تن از مردم این استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

او با بیان اینکه نام‌نویسی تا پایان ماه صفر ادامه داردافزود: همدان در بین ۱۰ شهرستان این استان بیشترین سهم را در نام‌نویسی برای حضور در پیاده‌روی دارد.

مدیرکل حج و زیارت همدان  از دو برابر شدن استقبال مردم برای حضور در راه پیمایی اربعین امسال در مقایسه با پارسال هم خبر داد و گفت:پارسال ۳۵ هزار نفر از اهالی این استان در سامانه سماح نام نویسی کردند.

ساغرچی ادامه داد:افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشند در صورت بروز هرگونه حادثه، تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ا

دو برابر شدن استقبال مردم استان همدان برای شرکت در  پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.