مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۳۳ هزار و ۹۹ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی در ایام نوروز در استان همدان معدوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،محمودرضا رسولی  مدیرکل دامپزشکی استان همدان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی طی ایام نوروز اظهار کرد: این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۷ فروردین ماه امسال ادامه داشت.

وی اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم و مسافران نوروزی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های همدان همزمان با سراسر کشور ساماندهی، تجهیز و برگزار شد.

رسولی با اشاره به فعالیت ۲۸ اکیپ نظارتی در سطح استان همدان گفت: در مدت انجام این طرح ۵ هزار و ۳۱۷ مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: طی مدت اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز ۹۸ با ۱۸ خودروی عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی به صورت غیرمجاز برخورد و بیش از پنج هزار نفر ساعت فعالیت انجام شده است.

رسولی با بیان اینکه در این طرح ۳۳ هزار و ۹۹ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از زنجیره غذایی مردم  ضبط ،حذف و معدوم‌سازی شد، گفت: ۱۰۷ واحد متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

رسولی عنوان کرد: در مدت اجرای این طرح ۲۴ واحد متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی پلمب، ۱۱ واحد متخلف به دادگاه و ۸۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ت

پلمب واحدهای متخلف غیر بهداشتی عرضه فرآورده های دامی در همدان

برچسب ها: اخبار سلامت ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.