رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: فشار خون ۵ هزار بابلی در طرح سی شب سی مسجد دانشگاه علوم پزشکی بابل کنترل شد.

کنترل فشار خون ۵ هزار بابلی در طرح سی شب سی مسجدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از کنترل فشار خون بیش از پنج هزار بابلی در طرح سی شب سی مسجد خبر داد.
 
وی افزود: در دهمین سال اجرای طرح سی شب سی مسجد دانشگاه که منجر به حضور پزشکان فوق تخصص، متخصص، داندانپزشک، پزشک عمومی، پرستار و ماما در روستا‌ها در ماه مبارک رمضان شده است، فشار خون بیش از پنج هزار بابلی مورد سنجش و مشاوره‌های لازم توسط کارشناسان ارائه شد.
 
سیدفرزاد جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح سی شب سی مسجد که اعزام گروه پزشکی فوق تخصصی، تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی در مساجد شهرستان بابل بویژه مناطق محروم در شب‌های ماه مبارک رمضان می‌باشد را برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: طرح سی شب سی مسجد با همکاری بسیار صمیمانه و جدی بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، سخنران آموزش سلامت و پیشگیری، خدمات دندانپزشکی، ترویج زایمان طبیعی، فرزندآوری، آزمایش فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی انجام شد.
 
وی گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری لغایت ۱۵ تیرماه ۹۸ با هدف ایجاد حساسیت موضوعی در آحاد جامعه، افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در زمینه فشار خون بالا شروع شده است و اندازه گیری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال و همچنین خانم‌های باردار و بیماران کلیوی از اهداف این طرح است.
 
وی با اشاره به اینکه هدف برنامه ما اندازه‌گیری ۵٠ درصد از افراد بالای ٣٠ سال برای سنجش فشار خون است، افزود: در این طرح باید فشار خون بیش از ۱۵۰ هزار نفر در شهرستان بابل را اندازه‌گیری کنیم و پیش بینی می‌شود از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر بیمار با فشار خون بالا باشند که تا امروز حدودا پنجاه هزار نفر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد سنجش فشار خون قرار گرفته اند و تا پایان طرح بیش از یکصد هزار نفر دیگر نیز پایش خواهند شد.
 
جلالی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و پایگاه‌های موقت در سطح شهر در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به صورت رایگان سنجش فشار خون را انجام می‌دهند، گفت: در این طرح علاوه بر اینکه فشار خون افراد ثبت می‌شود، اطلاعات لازم را در راستای تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری‌ها نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به استقبال پرستاران بابلی برای حضور در بسیج ملی فشارخون بالا، افزود: ۴۰۰ پرستار و گروه‌های وابسته و دانشجویان از دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۳۰۰ شیفت در مراکز آموزشی و‌درمانی، بیمارستان‌های خصوصی، درمانگاه‌های شبانه روزی و ایستگاه‌های تعیین شده در این طرح ملی مشارکت دارند.

انتهای پیام/آ
 

اجرای طرح سی شب در سی مسجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.