نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از لکه گیری و روکش آسفالت راه های ارتباطی بخش سوق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌های ارتباطی روستا‌های بخش سوق در شهرستان کهگیلویه با همکاری اداره کل راهداری استان لکه گری و روکش آسفالت خواهند شد.

عدل هاشمی پور در بازدید از محور ارتباطی سوق به چنگلوا و بوا افزود: پنج کیلومتر از این محور با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان روکش آسفالت خواهد شد.

وی بیان کرد: با تعهد راهداری این مسیر ارتباطی تا نیمه اول مرداد اجرایی خواهد شد.

هاشمی پور هم چنین گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تابلو راهنمایی و رانندگی در مسیر ۱۰ کیلومتری روستای چنگلوا و بوا به سوق نیز نصب خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه‌ای استان نیز در این بازدید توضیح داد: روکش آسفالت این مسیر از محل قیر سهمیه‌ای استان انجام خواهد شد.

محمد نصیری راد بدون اشاره به میزان قیر سهمیه‌ای استان گفت: روکش آسفلات مسیر‌های ارتباطی روستایی و فرعی در اولویت خواهد بود.

وی گفت: سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت با ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف و محور‌های مواصلاتی این استان انجام شد.

محمد نصیری راد محور دهدشت - دیشموک به طول ۲۴ کیلومتر، دهدشت، سوق، لنده به طول ۲۰، باشت - گچساران به طول ۱۰ و یاسوج اقلید به طول ۱۰ کیلومتر را از مهم‌ترین محور‌ها اعلام کرد.

وی گفت: در صورت تأمین اعتبار با اولویت بندی روکش آسفلات در سال جاری نیز در محور‌های دچار مشکل اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محور‌های مواصلاتی این استان با ۲۲۰ راهدار در حال خدمات رسانی هستند.

نصیری راد تعداد ماشین آلات راهداری استان را ۱۵۰ دستگاه ذکر کرد.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستا‌ها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

انتهای پیام/پ

لکه گیری و روکش آسفالت راه های ارتباطی بخش سوق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.