حجت الاسلام علیرضا پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود درباره یک راهکار مهم تربیتی برای مقابله با جدل کردن در افراد توضیح داد.

راهکاری برای مقابله با یک ویژگی خطرناک در انسان +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آیات قرآن کریم و آنچه در روایات آمده است، انسان بیش از هر چیزی اهل بحث و جدل است. چیزی که در اکثر مواقع با کدورت و اختلاف همراه است و دل‌ها را دچار کینه می‌کند.

براساس آیه «یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولا سدیدا» لازم است تقوای الهی را در رفتار، گفتار و حتّی در پندار خود رعایت کنیم. همچنین از جدل دوری کنیم و خود را توجیه نکنیم.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود ضمن اشاره به یک روش تربیتی، می‌گوید: فردی که همیشه خود را محکوم می‌کند و عیب‌های خود را می‌بیند، همواره می‌تواند در مقابل جدل بایستد، چراکه ریشه جدل به این برمی‌گردد که فرد از خود دفاع بی‌مورد می‌کند. توصیه دین نیز همین است که افراد نسبت به خود سوءظن و برعکس نسبت به دیگران حسن ظن داشته باشند.

در ویدئوی منتشرشده از حجت الاسلام پناهیان با موضوع «راهکار تربیتی برای مقابله با یک ویژگی خطرناک در انسان» می‌توانید به جزئیات این راهکار پی ببرید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.