دختری که به دلیل داشتن حسن ظن به خداوند، همنشین پیامبر زمان خود در بهشت شد.

ماجرای دختری که در بهشت همنشین پیامبران شد+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ظن به خداوند و امید به عفوش وسیله آمرزش گناهان است و باعث می‌شود انسان مورد رحمت و مغفرت واسعه پروردگار قرار گیرد. خداوند در روز قیامت به سرّ و نهان خانه دل بنده خود نگاه می‌کند و مطابق با آن، حوائج او را بر آورده می‌سازد. حسن ظن از صفاتی است که بسیار برای خداوند متعال اهمیت دارد تا حدی که داشتن این خصوصیت انسان را تا همنشین شدن با پیغمبر زمان خود پیش می‌برد.

معنای حسن ظن به خدا این نیست که هرچه را بخواهیم خداوند به واسطه حسن ظن ما به او، عملی سازد و آنچه را که نمی‌خواهیم از ما دور سازد، بلکه منظور سر تسلیم فرود آوردن در مقابل خدوند است. اینکه به حکمت و قدرت و علم و عنایت او به بندگانش ایمان داشته باشیم و باور کنیم هرچه او انجام می‌دهد بهترین تقدیر ممکن است و هرگز برای بندگان صالح خود که به وی حسن ظن دارند، بدی را نمی‌پسندد و در همه پیشامد‌ها بهترین نتیجه را برای آنان مقرر می‌دارد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در بخشی از سخنان خود به این موضوع می‌پردازد و راهکاری عملی در مواجهه با طلب حوائج در شب‌های قدر و چگونگی آمادگی روحی و روانی در این شب‌ها را ارائه می‌کند. پناهیان در صحبت‌هایش از اهمیت حسن ظن به خداوند نکات جالب توجهی را بیان می‌کند که می‌توانید در ادامه ویدیوی این سخنان را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: حسن ظن ، مغفرت ، شب قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.