معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با انتقال دانش روز به کشاورزان می‌توانیم کشاورزان را توانمند سازیم، گفت : در این راستا سه حلقه تحقیقات، ترویج و کشاورزان باید با هم ارتباط نزدیکتری داشته باشند.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در مراسم «روز مزرعه» که در مؤسسه تحقیقات دیم سرارود برگزار شد، گفت : امروزه دنیا بر اساس دانش، علم و بهره وری به رشد اقتصادی رسیده است و کشور‌های پیشرفته برای ایجاد بهره وری کار‌ها را با بینش عمیق علمی دنبال می‌کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه باید کشاورزی استان را به سمت استقبال از دستاورد‌های محققین پیش ببریم، گفت: باید نقش دانش را در کشاورزی پر رنگ‌تر از قبل مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با فروش دانش کشاورزی درآمدزایی کنیم، گفت: امروزه امنیت غذایی یکی از چالش‌های اساسی دنیاست و در کشور ما وظیفه تأمین امنیت غذایی جامعه بر دوش بخش کشاورزی است.

وی در ادامه استان کرمانشاه را استانی با پتانسیل‌های بالا در بخش کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: کشاورزی کرمانشاه در گندم، دانه‌های روغنی، چغندرقند، نخود و ذرت در کشور از رتبه‌های برتر برخوردار است و با بهره وری و ارزش افزوده می‌بایست در آمد سرانه کشاورزان استان را افزایش دهیم.

حاتمی با اشاره به ضرورت ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده در بخش کشاورزی تصریح کرد: با ایجاد زنجیره تولید می‌توانیم اشتغالزایی نموده و درآمد اقتصادی ایجاد نمائیم.

وی با ابراز خشنودی از دستاورد‌های تحقیقاتی در مؤسسه تحقیقات دیم سرارود از محققین خواست بازده امور تحقیقاتی را به سمت افزایش درآمد کشاورزان سوق دهند .

 

 

انتهای پیام/د

سه حلقه تحقیقات، ترویج و کشاورزان باید با هم ارتباط نزدیکتری داشته باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.