به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از معرفی نسبتا موفقیتآمیز تیبا هاچبک، مدیران سایپا به این نتیجه رسیدند که مشتریان در بازار بهدنبال محصولی میان تیبا و پژو ۴۰۵ هستند و حاضرند رقمی بیشتر از قیمت تیبا را هم برای آن پرداخت کنند.
بدینتریب بود که ساینا خلق شد؛ خودرویی که در واقع فیسلیفت تیباست و تنها در ظاهر، طراحی مجدد داشبورد و برخی اصلاحات جزئی دیگر نظیر تصحیح شیب درب موتور (برای بهبود ایمنی در تصادف با عابرین پیاده) با تیبا متفاوت است.
ساینا در زمستان ۱۳۹۵ و با دو تیپ SX و EX راهی بازار شد، ولی خیلی زود سایپا عرضه تیپ SX آن را (که سنسور عقب و شیشه بالابر برقی عقب نداشت) متوقف کرد.
انتهای پیام/