رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر ۱۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شد که نسبت به مدت زمان مشابه ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی در جلسه شورای معادن افزود: تعداد ۱۳۱ واحد معدنی به میزان سرمایه گذاری ۶۰۱ میلیارد ریال به همراه اشتغال ۱۱۵۳ نفردر استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند که در بخش سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت جلسات شورای معادن، بیان کرد: این شورا در اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تشکیل که با تفویض انجام شده برخی از اختیارات شورایعالی معادن کشور نظیر سیاست گذاری، موافقت با تعطیلی موقت، سلب صلاحیت، تمدید یا انتزاع پروانه‌های اکتشاف و بهره برداری، محاسبه براساس استخراج واقعی را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: تصمیم گیری و تعیین مصوبات درجلسه شورای معادن براساس قانون معادن به منظوربررسی موارد مربوط در راستای تسهیل موانع کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن است.

حسینی محمدی با اشاره به لازم الاجرا و قطعی بودن مصوبات شورای معادن از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تاکید کرد: همکاری و تعامل بیشتر اعضای جلسه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت معادن و صنایع معدنی در راستای تولید، فرآوری و صادرات محصولات بخش معدن شود.

وی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی این سازمان پیش بینی می‌شود تشکیل جلسات شورای معادن به ریاست استاندار هر سه ماه یک بار همراه با دستور کار معین به صورت منظم برگزار شود و امیدواریم بتوانیم در توسعه سرمایه گذاری واشتغال بخش معدن استان بوشهر مؤثر واقع شود و برخی مشکلات موجود در این بخش را برطرف سازد.

انتهای پیام/ک

۱۴ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان بوشهر استخراج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.