خراسان رضوی در آموزش دانش آموزان اوتیسم پیشرو‌ترین استان کشور محسوب می‌شود و سایر استان‌های کشور در قالب اردو‌های تجربه گردانی از این مدارس بازدید می‌کنند.

خراسان رضوی پیشرو در آموزش دانش آموزان اوتیسمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمی پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش استثنائی چرخش از جداسازی به سمت فراگیرسازی است و در طرح سنجش که از ۲۵ خردادماه به صورت رسمی در استان آغاز می‌شود دانش آموزان اوتیسم، دانش آموزان دارای آسیب شنوایی و بینایی و همچنین دانش آموزان دارای مشکلات جسمی و حرکتی در مدارس عادی ساماندهی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی ۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در حال فعالیت هستند و خراسان رضوی در بحث آموزش دانش آموزان اوتیسم پیشرو‌ترین استان کشور محسوب می‌شود و سایر استان‌های کشور در قالب اردو‌های تجربه گردانی از این مدارس بازدید می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۲۹۳ دانش آموز اوتیسم وجود دارد که از این تعداد، حدود ۱۵۰ دانش آموز اوتیسم در مشهد زندگی می‌کنند و در نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان مشغول به تحصیل هستند.

قاسمی پور افزود: متاسفانه مدارس اوتیسم در جا‌های نامناسب ساخته شده و بسیاری از دانش آموزان اوتیسم حاشیه شهر مشهد باید مسافت طولانی را برای رسیدن به این مدارس طی کنند که خوشبختانه با ساخت این مدرسه این مشکل حل خواهد شد.

عملیات اجرایی ساخت مدرسه ۹ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال توسط خیر نیک اندیش علیرضا موحدیان آغاز شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در خراسان رضوی ۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در حال فعالیت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.