یکی از دشوار‌ترین کار‌های دنیا را می‌توان انتخاب بین فراری و لامبورگینی دانست. درواقع بسیار دشوار است که وقتی یک فراری و لامبورگینی را می‌بینید بگویید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چه ماشین باز و علاقه‌مند به حوزه خودروباشید، چه نباشید، احتمالا نام برند‌های لامبورگینی و فراری را شنیده اید. دو برندی که هر یک به تنهایی مخاطبانی متعدد و ثروتمند دارند. اما جالب است بدانید اگر بداهلاقی مدیر فراری نبود شاید هرگز برند لامبورگینی خلق نمی‌شد یا حداقل فقط در حوزه تولید ماشین‌های سنگین و صنعتی کار می‌کرد.

ماجرای جالب افتتاح کارخانه لامبورگینی که از آن بی اطلاعید!


بیشتربخوانید: ماجرای جالب زنی که برای انتقام خون همسرش دزد دریایی شد!


سال‌های جنگ جانی برای کشور‌های درگیر جنگ مثل ایتالیا بسیار دشوار گذشت، فروچیتو لامبورگینی یکی از افرادی بود که در سال‌های جنگ جهانی مسئول تعمیر و نگهداری خودرو‌های جنگی بود. جوانی باهوش از خانواده‌ای مزرعه دار که استعداد خیره کننده‌ای در تعمیر و شناسایی عیوب خودرو‌ها از خود نشان می‌داد. او با همین دانش ذاتی پس از بازگشت از جنگ برای کشاورزان تراکتور می‌ساخت و همزمان با کسب درامد، تجربه خود را افزایش می‌داد.

اندک اندک فروچیتو با سخت کوشی موفق به کسب ثروتی کلان شد و یک فراری خرید، اما وقتی چند بار سوار فراری شد حس کرد کیفیت قطعات داخلی، خدمات عادی مثل گاز و ترمز و مواردی مشابه ضعیف است و مرتب نیاز به تعمیرات دارد. از آن جا که فروچیتو دست به آچار بود به سرعت متوجه شد فراری می‌تواند و باید بهتر باشد بنابراین تصمیم گرفت سری به دفتر مدیر فراری زده و با او صحبت کند.

اما رفتار مدیر فراری با فروچیتو بسیار زننده و تحقیر آمیز بود. او نه تنها فروچیتو را راه نداد، بلکه به او توهین کرد و او را یک کشاورز تراکتورساز دانست که سر از تولید خودرو در نمی‌آورد. همین موضوع جرقه رقابت و انتقام را در ذهن فروچیتو زد و درست ماه بعد و پس از کار سخت، در اکتبر سال ۱۹۶۳، لامبورگینی اولین خودروی خود را در نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشت.

این روز‌ها و پس از سال‌ها از آن ماجرا، لامبورگینی و فراری رقبایی دیرینه محسوب می‌شوند. رقبایی که شاید اگر برخورد آن روز مدیر فراری نبود، اساسا هرگز با یکدیگر رقابت نمی‌کردند و اکنون کارخانه لامبورگینی صرفا در حوه تراکتور و ماشین‌های زراعی کار می‌کرد.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

بدرفتاری مدیر کارخانه فراری باعث افتتاح لامبورگینی شد؟!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
درست مثل سایپا و ایران خودرو ما با این فرق که اینا برای به روز بودن و کیفیت رقابت ندارن برای بی کیفیتتر شدن .و خیلی زحمت بکشن شکل و جای چراغ و سپر رو تغییر بدن که مدل جدیدی طراحی و تولید کنن.