بر اساس اعلام یک روزنامه آمریکایی، ایران مهمترین موضوع دیدار وزرای خارجه آمریکا و سوئیس در این کشور خواهد بود.

ایران موضوع گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و سوئیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در شهر بلانزونای سوئیس با ایگنازیو کاسیس، همتای سوئیسی خود دیدار و گفتگو می‌کند.

وب‌سایت آمریکایی واشنگتن‌پست با اشاره به اینکه سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکاست افزود این دیدار در بحبوحه افزایش تنش بین تهران و واشنگتن انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود گفتگو درباره ایران و بررسی تنش میان آمریکا و ایران  اصلی‌ترین محور گفتگوهای دو طرف باشد.

شایان ذکر است، آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و همچنین ژستهای عوام‌فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفتگو با ایران همزمان با فشارهای تحریمی و همچنین بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشورهای اروپایی، سرانجام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ۱۸ اردیبهشت سال جاری در پاسخ به این گونه اقدامات، از توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داد.

بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار