رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت:برای رفع مشکل آبگرفتگی و تکمیل و احداث کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی مشهد بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۳۷۱ نقطه مشهد مشکل آبگرفتگی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص موضوعات مورد بحث در کارگروه مدیریت بحران در جمع خبرنگاران در شورای شهر مشهد گفت: به منظور تکمیل و احداث کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در نقاطی که دچار آبگرفتگی و یا تجمع آب شده‌اند، بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: برخی از کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی نیازمند اجرا و یا تکمیل هستند به همین دلیل آن‌ها را در اولویت گذاشتیم و خرید تجهیزاتی همچون موتور پمپ، دیزل و ژنراتور نیز اولویت دوم است و علاوه بر اعتبار پیش‎بینی شده به این منظور در بودجه امسال، حدود ۸ میلیاردتومان دیگر نیز نیازمند هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: لایروبی کانال‎ها و مسیل‌ها سومین اولویت تبیین شده در این جلسه بود که براساس گزارش‌های شهرداری، این اقدام همه ساله اجرا می‌شود، ولی براساس برخی گزارشات، اقدامات و اعتبارات درنظر گرفته شده برای این موضوع کافی نیست.

گندمی افزود: تهیه نقشه خطرپذیری سیلاب مشهد بسیار مورد اهمیت است لذا این موضوع در سال جاری جزو مطالعات شهرداری است و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای آن اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در بارندگی‌های اخیر و در فروردین ماه، حدود ۳۷۱ مورد آبگرفتگی داشتیم و بیشترین آبگرفتگی مربوط به مناطق ۲، ۳، ۴ و ۶ شهرداری بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: نصب سیستم‌های هشدار سیل در مسیر کانال‌ها و تونل‌های زیرزمینی از جمله مبادی ورودی مترو و بازدید‌های دوره‌ای از کانال‌ها و دریچه‌ها نیز باید در دستورکار معاونت خدمات شهری قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در بارندگی‌های اخیر و در فروردین ماه، حدود ۳۷۱ مورد آبگرفتگی داشتیم

برچسب ها: هواشناسی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.