رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام درباره افزایش کلاهبرداری مالی در ایام تعطیل در فضای مجازی هشدار داد.

مردم مراقب باشند / سوء استفاده کلاهبرداران از ایام تعطیلات

سرگرد علی رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: بررسی پرونده‌های دریافتی به این پلیس نشان می‌دهد که کلاهبرداران در ایام قبل از تعطیلات رسمی بیش از هر زمان دیگری به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری مالی و خالی کردن حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با این تفکر که در ایام تعطیلات انجام اقدامات اداری لازم در جهت جلوگیری از کلاهبرداری میسر نیست، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرگرد یعقوبی افزود: پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در تمام ساعات شبانه روز با تعامل مطلوب و سازنده با مقامات قضائی، در کمترین زمان به امورات مراجعه کنندگان رسیدگی می‌کند.

وی عنوان کرد: در جهت پیشگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران، لازم است شهروندان گرامی به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز دوم کارت بانکی خود اقدام کرده و در خرید‌های اینترنتی، در صورت عدم اطلاع دقیق از هویت فروشنده، حتی المقدور از پرداخت هرگونه وجه به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری و پس از دریافت کالا نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام یادآور شد: هرگونه تماس تلفنی و ارسال پیامک به شما در پوشش سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف با عنوان برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، اینترنت و شارژ رایگان و ارزان، هزینه سفر حج و ... و در خواست از شما برای مراجعه به عابر بانک از روش‌های کلاهبرداری است و شهروندان می‌بایست از پاسخگویی به چنین درخواست‌هایی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: نوعی دیگر از ترفند کلاهبرداران، تماس با شهروندان در پوشش ادارات مختلف و اخذ اطلاعات بانکی آن‌ها در جهت خالی نمودن حساب‌های بانکی است؛ لذا لازم است شهروندان به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

سرگرد یعقوبی تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

کلاهبرداری در ایام تعطیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.