شهردار لندن در آستانه ورود ترامپ به این شهر، ضمن انتقاد از وی، ادبیات مورد استفاده او در مقابل هوادارانش را همانند فاشیست‌های قرن بیستم دانست.

صادق خان: ادبیات ترامپ برای تهیج حامیانش همانند فاشیست‌های قرن بیستم استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صادق خان، شهردار لندن اعلام کرد ادبیات مورد استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تهیج حامیان خود را همانند فاشیست‌های قرن بیستم دانست.

انتقاد شهردار لندن از رئیس جمهور آمریکا درست دو روز مانده به سفر ترامپ به انگلیس صورت گرفت. صادق خان صریحا پیشنهاد پهن کردن فرش قرمز برای ترامپ که در طول اقامت سه روزه خود در انگلیس همراه با خانواده اش میهمان ملکه الیزابت خواهد بود را محکوم کرد.

شهردار لندن گفت: رئیس جمهور آمریکا تنها یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های تهدیدات فزاینده جهانی است. تمایل به راست گرایی افراطی در سراسر دنیا در حال افزایش است و حقوق و آزادی و ارزش‌های ما که به سختی به دست آمده و بیش از ۷۰ سال مبین جوامع لیبرال و دموکرات ما بوده را تهدید می‌کند.

صادق خان، رئیس جمهور آمریکا را با ویکتور اوربان در مجارستان، ماتئو سالوینی در ایتالیا، مارین لوپن در فرانسه و نایجل فاراج در انگلیس مقایسه کرد و گفت همه آن‌ها از یک ادبیات تفرقه انگیز فاشیست مربوط به قرن بیستم برای تجمیع حامیان خود استفاده کردند و از روش‌های شوم جدیدی برای القا پیام خود بهره گرفتند. شهردار لندن همچنین ترامپ را به سوء استفاده از ترس مردم از حملات تروریستی، اعتقاد نداشتن به شواهد علمی مربوط به پدیده تغییر اقلیم و تلاش برای مداخله بی شرمانه در رقابت مربوط به ریاست حزب محافظه کار با حمایت از بوریس جانسون متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در مصاحبه‌ای با روزنامه سان گفت معتقد است بوریس جانسون گزینه خوبی برای تصدی نخست وزیری انگلیس، پس از استعفای ترزا می خواهد بود.

از زمان تصدی شهرداری لندن از سوی خان، او و ترامپ همواره درگیر انتقاد از همدیگر بودند. پس از آنکه صادق خان دیدگاه‌های ترامپ درباره اسلام را احمقانه خواند، رئیس جمهور آمریکا او را برای انجام آزمون هوش به چالش کشید. همچنین پس از وقوع حملات تروریستی سال ۲۰۱۷ در لندن، رئیس جمهور آمریکا خان را به رفتار‌های رقت انگیز متهم کرد. در ژوئیه سال گذشته میلادی نیز ترامپ بار دیگر ضمن انتقاد از صادق خان، او را به انجام اقدامات بسیار بد در قبال مسئله تروریسم متهم کرد.

دونالد ترامپ قرار است در هفته جاری به انگلیس سفر کند. وی در این سفر سه روزه با ملکه انگلیس و ترزا می، نخست وزیر این کشور ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار