بیش از ۱۰ هزار پلیس انگلیسی همزمان با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور برای برقراری امنیت و حفاظت از او در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

فراخوان بیش از ۱۰ هزار پلیس انگلیسی همزمان با سفر ترامپ به این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، بیش از ۱۰ هزار پلیس انگلیسی برای برقراری امنیت و حفاظت از او در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. این در حالی است که انتظار می‌رود هزاران نفر از مردم لندن در اعتراض به سفر ترامپ تظاهرات کنند.

روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد انتظار می‌رود پلیس انگلیس برای تامین امنیت همزمان با سفر سه روزه ترامپ به این کشور بیش از ۲۵ میلیون پوند [۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار] هزینه کند. ماموریت‌های امنیتی پرهزینه پلیس متروپولیتن انگلیس، شامل به خدمت گرفتن تک تیراندازها، سگ‌های ردیاب بمب و استفاده از چندین بالگرد برای پوشش هوایی گسترده همزمان با تظاهرات شهروندان انگلیسی از مهمترین و پرهزینه‌ترین تدابیر امنیتی پلیس است.

احتمال می‌رود همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس بیش از ۲۵۰ هزار معترض لندنی تظاهرات کنند. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از یک میلیون شهروند لندنی آماده هستند تا همزمان با سفر ترامپ به انگلیس، تظاهرات کنند. صادق خان، شهردار لندن که یکی از منتقدان ترامپ است، پیشتر مجوز به پرواز درآمدن بالن نارنجی رنگ بچه ترامپ را بر فراز آسمان لندن صادر کرده است. شهردار لندن گفته است دونالد ترامپ ارزش سفر رسمی تشریفاتی به انگلیس را ندارد و هم‌شأن روسای‌جمهور قبلی آمریکا نیست.

دونالد ترامپ، قرار است ۳ ژوئن سفری سه روزه به انگلیس داشته باشد. برنامه او در این سفر شامل یک مهمانی در کاخ باکینگهام و دیدار با ملکه انگلیس، مذاکره با ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در داونینگ استریت و سفر به پورتسموت و بازدید از جبهه نرماندی همزمان با هفتاد و پنجمین سال پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا ژوئن سال گذشته نیز در سایه تدابیر امنیتی گسترده به انگلیس سفر کرده بود که اعتراضات گسترده مردم این کشور را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار