تولیت آستان قدس رضوی گفت: تثبیت فضیلت‌های اخلاقی و خودسازسی در جوانی ایجاد می‌شود.

لزوم تثبیت فضیلت‌های اخلاقی در جوانی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در جمع جوانان و نوجوانان معتکف مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: تلاش کنید تا فضیلت‌های اخلاقی از جوانی در دل و روح‌تان نهادینه شود تا در بزرگسالی در برابر دام‌های نفسانی و شیطانی مقاوم باشید.

وی تصریح کرد: قلب و روح جوانان مانند زمین پاک و مستعدی است که هر بذری در آن کشت شود، همان محصول را در آینده می‌دهد، بنابراین خودتان را به تهذیب نفس، تقوا، قرآن خواندن، نماز شب و دعا خواندن عادت دهید؛ البته نه اینکه خود را از درس خواندن یا استراحت محروم کنید بلکه مدیریت وقت داشته باشید.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رغم همه موانع و تحریم‌ها، ما در مسائل مختلف علمی مانند نانو، فناوری هسته‌ای، پزشکی و نظامی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مروی ادامه داد: در کنار دانش، تعهد و ایمان هم باید مدنظر قرار گیرد. اگر به دانش دست پیدا کنیم، اما ایمان وجود نداشته باشد، مانند آمریکا می‌شویم که دانش و تخصص را در جهت استثمار جهانیان به کار می‌برد.

انتهای پیام//ف.م


دانش، تعهد و ایمان سه جزء جدایی ناپذیرخودسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.