سیل ۴ میلیارد ریال به راه‌های روستایی شهرستان اسفراین خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، ابراهیم ذاکری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اسفراین گفت: سیل جمعه شب بیش از ۴ میلیارد ریال به ابنیه و راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان خسارت زده است.

ابراهیم ذاکری گفت: سیل سبب تخریب و رسوب گذاری در برخی راه‌های روستایی بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین شده است.

وی افزود: قسمتی از جاده روستای منگلی برای انحراف جریان سیلاب شکافته شد تا از ورود سیلاب وارد شده به روستا تخلیه شود.

ذاکری گفت: راه روستای جوزقه و مسیر ارتباطی روستا‌های زنفت و اسفید در بخش بام و صفی آباد که بر اثر سیلاب جمعه شب دچار اختلال و مسدود شده بود بازگشایی شده است.

وی افزود: مشکل محور صفی آباد به اسفراین نیز حل شده و قسمتی از پل محدوده روستای منگلی به الست که بر اثر شدت سیل شب گذشته تخریب شده بود فعلا با راه جایگزین از بالا دست این پل، حل شده است.

همچنین سیل به بخش کشاورزی اسفراین هم خسارات فراوانی وارد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی اسفراین گفت: سیل ۲ روز گذشته در این شهرستان ۱۰۸ میلیارد ریال به حوزه کشاورزی خسارت زده است.

فائزه تاج آبادی افزود: سیل به گندمزارها، مزارع جو و اراضی زیر کشت زیره، باغ‌ها و جاده‌های مزارع این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش باغی ۹۵ درصد خسارت به باغ‌ها مربوط به باغ‌های پسته شهرستان استاج آبادی گفت: سیل سبب آبگرفتگی و انسداد و خسارت به ۱۶ رشته قنات شهرستان هم بین ۴۰ تا ۹۰ درصد شده است.

بارش شدید باران و تگرگ در ۲ روز اخیر سبب وقوع سیلاب در بخش بام و صفی آباد شد که خسارت زیادی به ابنیه فنی روستا‌ها و تأسیسات زیربنایی و حوزه کشاورزی وارد کرد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
انتهای پیام / م

خسارات سیل اخیر در اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.