کارشناس مسائل بین الملل گفت:کاخ سفید در هیچ دوره‌ای برجام را جدی نگرفت چراکه به فکر اجرای توافقات خود نبود.

مقصود آمریکا از مذاکره، دادن فهرستی برای دیکته دستورات خود استبه گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که  به دنبال "تغییر رژیم" در ایران نیست، او همچنین از تلاش‌های ژاپن برای گشودن مجرای ارتباطی با ایران استقبال کرده است، رئیس جمهور آمریکا بیش از  یک سال می گذرد که توافق هسته‌ای  برجام را ترک کرده است، پیش از این هم خود ر ابرای انجام توافق تازه‌ای با کشورمان مشتاق نشان داده بود، این در حالی است که رهبران ایران، کاخ سفید را غیر قابل اعتماد می‌دانند و امکان هر گونه مذاکره با واشنگتن را رد کرده‌اند.

 

محمدصاق کوشکی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آمریکایی ها از گذشته تا کنون به دنبال خنثی سازی توانمندی‌های جمهوری اسلامی بوده اند، در حقیقت این موضوع به سیاست کلان کاخ سفید بر می گردد.

 

وی افزود: هر دولتی که در ایالات متحده به قدرت می‌رسد، به دنبال تضعیف ایران بوده و در حقیقت این موضوع به اصلی ترین راهبرد در واشنگتن تبدیل شده است و مختص  ترامپ و دولت او نمی شود.
کوشکی ادامه داد: آمریکایی‌ها درمنطقه غرب آسیا که به عنوان قلب جهان از آن یاد می‌شود، به دنبال این هستند، که همه کشور‌ها مانند کویت و عربستان دست نشانده و زیرسلطه خودشان باشند، و تنها از آن‌ها به عنوان قدرت اول جهان یاد شود.

 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ایران مستقل، خود بنیاد وقدرتمند نفوذ واشنگتن در غرب آسیا را به خطر می‌اندازد، گفت: آمریکایی‌ها مایل نیستند هیچ کشور قدرتمندی در غرب آسیا وجود داشته باشد، چراکه به موقعیت آن‌ها لطمه می‌زند.

 

وی با اشاره به توافق برجام، تصریح کرد: کاخ سفید در هیچ دوره‌ای برجام را جدی نگرفت٬ چراکه به فکر اجرای توافقات خود نبود، در حقیقت آمریکا مذاکره را به عنوان فهرستی برای دیکته دستورات و خواسته‌های خود به طرف مقابل، می‌بیند.

 

کوشکی با بیان اینکه سیاست های ترامپ موردی خاص در سیاست خارجی واشنگتن محسوب نمی شود گفت:  دولت های آمریکا از سال ۱۳۵۸ تاکنون یک راهبرد و سیاست مشابه را دنبال می کند، به عبارت دیگر  همه روسای جمهور این کشور اجزای یک پازل هستند٬  در نتیجه سیاست ترامپ با اوباما و سایر روسای جمهور سابق تفاوتی ندارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺸﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﺗﻼﻓﯿﺠﻮﯾﺎﻧﻪ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﻣﻮﺷﮑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻼﺡ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﻣﻮﺷﮏ ﻗﺎﺭﻩ ﭘﯿﻤﺎ ﺍﺳﺖ . ﺣﺎﻻ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﻄﺮﺡ ﻫﺴﺖ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺳﯿﺎﺳﺘﻤﺪﺍﺭﺍﻥ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﻟﻐﻮ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻄﺮ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﮐﻼ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ .!
آخرین اخبار